מה חשוב לדעת על כסאות בר



כסאות בר וכמובן גם דלפקי בר הם חלק בלתי נפרד מהנוף כיום. ניתן לראות אותם כמובן בברים, במסעדות (גם בחלל אירוח פנימי וגם בחללי אירוח חיצוניים), באולמות אירועים, לצד קיוסקים הומי אדם בערים הגדולות וגם במטבחים במרחבי המגורים שלנו יש לא מעט כסאות ודלפקי בר – שמאפשרים לכל בני הבית לשבת ביחד וליהנות מזמן איכות משותף במקביל לארוחה כזו או אחרת. הדלפק והכסאות משמשים גם לטובת תיחום המטבח בלי קיר, כך שמתקבל חלל אחד גדול ביחד עם הסלון. מקום נוסף שבו ניתן לראות את הפריטים המרשימים האלה הוא משרדים מתקדמים. בעמוד זה תמצאו מידע רלוונטי לגבי כסאות הבר, כך שתוכלו גם אתם להפיק מהם את מלוא התועלת האפשרית.

קרדיט לתמונות PIXABAY

הסוגים השונים של כסאות בר

כסאות הבר נחלקים ל-2 סוגים – אלה עם משענת הגב ואלה בלי משענת גב. כסאות נטולי משענת נקראים גם סטולים, וכדאי לדעת שדווקא סטול מוביל לישיבה נכונה ויציבה טובה במיוחד. כסאות עם משענת יכולים לכלול גם משענת לידיים, אם כי חשוב לקחת בחשבון את השטח הפנוי מפני שמשענות הידיים מרחיבות את הכסא.

איך לחשב את מספר הכסאות המתאים בהתאם לאורך הדלפק?

הרוחב הסטנדרטי של כסאות בר הוא 40-45 ס"מ. מן הסתם הכסאות לא יכולים להיות צמודים זה לזה לגמרי, ולכן חשוב לקחת בחשבון גם את המרווח הנחוץ. דלפק ביתי צנוע באורך מטר מתאים להצבת 2 כסאות, אם תרצו 3 כסאות כבר נדרש דלפק שאורכו 1.5 מ', וכדי למקם 4 כסאות כדאי להקים דלפק שאורכו 2.2-2.4 מ'. כאמור כסאות עם משענות לידיים יהיו מעט רחבים יותר, ולכן גם הדלפק צריך להיות ארוך יותר.

מהו הגובה הנכון לכסאות הבר?

הגובה הסטנדרטי של כסא בר הוא 65 ס"מ. מידה זו מובילה להקמת דלפקים שגובהם 90 ס"מ, אם כי גם דלפק בגובה 85 ס"מ או לחלופין קרוב למטר יכול להתאים. בבית שגרים בו אנשים גבוהים כדאי לבנות דלפק גבוה יותר וכמובן גם להציב לידו כסאות גבוהים יותר. כמו כן ישנם כסאות בר מתכווננים שאותם ניתן להעלות ולהוריד לטובת התאמה מושלמת גם לגובה הדלפק וגם להעדפות הספציפיות שלכם.

כסאות מעץ או מאלומיניום – מה עדיף?

בחירה חשובה נוספת לגבי כסאות בר היא של החומר הגלם ממנו הם מיוצרים. גם כסאות מעץ וגם כסאות מאלומיניום מעניקים מראה מרשים מאוד וגם עמידות (ובפרט אלה מהמתכת). הבחירה היא בעיקר על סמך סגנון עיצוב הפנים של החלל הרלוונטי: במטבח מודרני יתאימו יותר כסאות הבר מהאלומיניום, ואילו במטבח כפרי מוטב להציב כסאות עץ.

חשוב לציין שאלומיניום מבטיח עמידות מוחלטת בפני קורוזיה, ואילו עץ עלול להתעוות או להרקיב לאחר מגע עם מים. בהתאם כששוטפים את המטבח, אם ישנם כסאות מעץ רצוי מאוד להזיז אותם לפני הספונג'ה או להרים אותם על הדלפק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה