מתנות לראש השנה לילדים: ככה תבחרו נכון!

$(function(){setImageBanner('ab67169c-8de1-4f94-aae1-18c065565155','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

הענקת מתנות בראש השנה היא מסורת יפה במיוחד. כל מתנה תמיד מעצימה את השמחה ומייצרת זיכרונות חיוביים, ובחג שהמהות שלו היא התחדשות ואופטימיות המנהג פשוט מתבקש. במיוחד כדאי לתת מתנות לילדים. איזה מתנות? כאן בעמוד תמצאו טיפים מועילים ורעיונות ספציפיים שיעזרו לכם לבחור נכון.

קרדיט תמונה FREEPIK

מה כדאי להביא: מתנה אישית או כללית?

החלוקה הראשונה של כל אינספור המתנות שמתאימות לילדים היא למתנות אישיות או כלליות. מתנה אישית יכולה להיות למשל פוף מפנק לחדר או כרטיס כניסה לאולם קרבות לייזר. מתנה כללית היא גיפט קארד שהילד או הילדה יוכלו לממש בחנות עם שפע אפשרויות לבחירתם או אפילו בקבוצה גדולה של עסקים. לדוגמה, מתנה שהמימוש שלה אפשרי בהרבה מאוד חנויות אופנה.

השיקולים העיקריים לבחירה הזו הם הגיל של הילד או הילדה, ומידת ההיכרות שלכם איתם. לילדים קטנים כדאי להעניק מתנות ספציפיות עבורם, וכשהקטנים גדלים והופכים לדעתנים (וזה קורה מהר מאוד…) אפשר להשאיר להם את חופש הבחירה. גם כשהמתנה היא לילדים שאתם לא מכירים היטב, למשל בן של חברים שאתם מתארחים אצלם, מומלצת האופציה הכללית.

מה ילדים אוהבים: מוצרים או חוויות?

בחירה מהותית נוספת כשמחפשים מתנות לראש השנה לילדים היא בין חוויות למוצרים פיזיים. ילדים אוהבים גם לצאת מהשגרה ולחוות ריגושים חדשים וגם לקבל מתנות שאפשר להחזיק ביד, כך ששתי הבחירות מצוינות. איך בכל זאת תדעו מי מביניהן עדיפה? לפי ההעדפות של הילד או הילדה שיקבלו את המתנה. אם אתם לא בטוחים מה הילד הספציפי מעדיף, נסו לברר עם ההורים שלו. אם המתנה היא לילדים שלכם - חוויה משפחתית היא המתנה המושלמת: גם הנאה משותפת לכל בני המשפחה, גם גיבוש וגם זיכרונות כיפיים. בין האפשרויות המומלצות ביותר כדאי לציין ריחוף בכדור פורח, שייט קיאקים וקטיף של הפירות האהובים על הילד.

ביקור במוזיאון ייעודי לילדים

סוג נוסף של חוויה שיכולה להיות מתנה מצוינת לילדים לראש השנה הוא ביקור במוזיאון, אבל לא כל מוזיאון אלא כזה שהוקם במיוחד עבור הדור הצעיר. האפשרויות רבות ומגוונות: בבאר שבע תמצאו את לונדע, מוזיאון שמנגיש ידע במגוון תחומים באמצעות משחקים והפעלות אינטראקטיביות. גם בחיפה יש מוזיאון מדע משובח וידידותי מאוד לקהל הצעיר, המדעטק. בנתניה מחכה לילדים (ולהורים שלהם) מוזיאון הסלפי הראשון בישראל - חדרים שתוכננו למטרה הספציפית של יצירת תמונות וסרטונים מרשימים ומקוריים.

עוד דוגמה היא פארק מיני ישראל, שהוא בעצם מוזיאון פתוח שמספר באופן מעניין מאוד את הסיפור של מדינת ישראל. מוזיאון הילדים בחולון הוא אופציה מתבקשת, ויש כמובן עוד אפשרויות רבות אחרות.

בילוי בפארק נינג'ה או טרמפולינות

לילדים עם המון אנרגיות וחיבה לפעילות פיזית שמעלה את מפלס האדרנלין בגוף לשיאים חדשים בכל פעם כדאי להעניק במתנה בילוי במקום כמו פארק נינג'ה, פארק טרמפולינות וכו'. גם לילדים הקטנים יש משחקיות שיעניקו להם שעות של כיף. רצוי לבחור מקום קרוב לבית של הילד או הילדה, כדי שההורים לא יצטרכו לבזבז זמן רב מדי על נסיעות.

ספר סוחף

לפעמים לא צריך לצאת מהבית כדי לעבור חוויה סוחפת. ספר טוב ייקח את הילד או הילדה לעולמות חדשים, יפגיש אותם עם גיבורות וגיבורים מעניינים ומעוררי השראה, ויפתח אצלם את הדמיון (תכונה שהופכת לחיונית מאוד במאה ה-21). אמנם נהוג לחשוב שבעידן המסכים ילדים כבר לא קוראים ספרים, אבל במציאות ספר משובח יתקבל בברכה אצל כל ילד או ילדה. תוכלו לבחור ספר ספציפי, כשמומלץ להעדיף ספרים חדשים על פני קלאסיקות שאתם קראתם בתור ילדים, ועוד אופציה היא להשאיר את הבחירה לילד - שיגלה בעצמו לאן הוא נמשך.

משחקי חשיבה וצעצועים התפתחותיים

משחקים וצעצועים לילדים הם גם כיף וגם דרך אפקטיבית לפתח כישורים שונים. לכן, משחקי חשיבה וצעצועים התפתחותיים הם מתנה מעולה לראש השנה לכל הילדים. הבחירה היא בהתאם לגילאי הילדים שתרצו לשמח, וגם לפי הכישורים שכדאי להם במיוחד לפתח: משחקי חשיבה ומדע משביחים יכולות קוגניטיביות, פאזל משדרג את הקשב והריכוז ויכול להפוך גם ליצירת אמנות שתקשט את החדר, יש כמובן משחקים שהדגש בהם הוא אינטראקציות חברתיות, וגם צעצועים שמפעילים את הדמיון והרגש הם מתנה מעולה ודרך מצוינת לפתוח שנה חדשה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה