עורך דין לתאונות קשות בבניין

$(function(){setImageBanner('29a42367-edf7-4d50-95c1-e9bb462f2769','/dyncontent/2024/10/15/7d06b997-ade5-40fb-97ac-f9800ddf7031.jpg',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

לתאונות בענף הבנייה יכולות להיות השלכות קשות, לא רק פיזית אלא גם כלכלית ורגשית. עובדים בענף הבניה, חשופים לסיכונים יחודיים ותאונה בעבודה, עלולה להוביל לפציעה משמעותית, אובדן כושר עבודה, ירידה משמעותית בשכר והוצאות רפואיות.

קרדיט לתמונה Freepik

 

 הבנת הזכויות שלך כעובד

בישראל, זכויות העובדים מוגנות על פי חוקי העבודה שנועדו להבטיח בטיחות ופיצוי הוגן. אם נפגעת בעבודה, אתה זכאי לפיצוי ממספר גופים, לדוגמא: ביטוח לאומי, חברת הביטוח שמבטחת את אתר הבניה, פיצוי באובדן כושר עבודה ו/או נכות מעבודה, תאונות אישיות (אם הנך מבוטח).

מדובר בחוקים ותקנות רבות. ניווט בחוקים אלה יכול להיות מורכב. כמו כן, ישנם מקרים שהחוק אינו נותן מענה ויש לפנות לפסיקה לבדוק את ההלכות הקיימות בתחום. לדוגמא: מחלות מקצוע, אירועי דחק בעבודה (התקפי לב וכו'), לשון הרע, אלימות וכו'.

במקרה של תאונת עבודה קשה, ההתנהלות מול כל הגורמים מאוד חשובה כבר מתחילת האירוע. דיווח שאינו מדוייק ו/או שאינו תואם את כוונת המוסד לביטוח לאומי ו/או חברות הביטוח יכול לגרום נזק כספי משמעותי לנפגע ומשפחתו.

דיווח לרשויות על פגיעה בעבודה

במקרה של תאונת עבודה, חייב המעסיק לדווח מיידית למפקח עבודה אזורי על הפגיעה שארעה במהלך העבודה.

מדובר בתאונות עבודה אשר הנפגע קיבל מעל 3 ימי מחלה.

בדיווח על התאונה, מנהל העבודה ו/או המעסיק מחוייבים לפרט את אירוע התאונה וכן פרטים מזהים ועדים לתאונה.

כמו כן, עליהם לפרט בעניין אמצעי הבטיחות והדרכות בטיחות שבצעו לעובדים באתר הבניה (לדוגמא: הדרכת גובה וכו').

לדיווח ראשוני משמעות מאוד חשבוה כי לעיתים ככל שעובר הזמן יש שוני בגרסאות והדבר לא תמיד לטובת העובד.

עורך לתאונות עבודה, אשר מכיר את התחום יכול להיעזר בניסיונו ובידע המקצועי שלו לטובתכם בצורה משמעותית.

הערכת נסיבות התאונה

לאחר תאונת עבודה, לפרטים הספציפיים סביב האירוע יש חשיבות משמעותית. עורך דין לתאונות עבודה יכול לסייע באיסוף פרטים חיוניים, לרבות הצהרות עדים, דוחות תאונות והפרות בטיחות שאולי תרמו לפציעה. על ידי ניתוח מדוקדק של הנסיבות, עורך הדין מקצועי יכול לנהל את התיק עבורך בצורה מיטבית ולהגדיל את סכום הפיצוי לו הנך זכאי.

זיהוי מקורות נוספים לפיצוי

במקרים רבים, עובדים עשויים להיות זכאים ליותר מאשר רק פיצויים מביטוח לאומי. לדוגמא, אם צד שלישי, כגון קבלן או יצרן ציוד, היה אחראי לתאונה, ייתכן שיש לך עילה לתביעה נוספת. עורך דין מיומן יעריך את מצבך כדי לזהות את כל מקורות הפיצוי הפוטנציאליים, ולמקסם את הפיצוי הכספי שתקבל.

טיפול בראיות ותיעוד רפואיים

כדי לתמוך בתביעתך לפיצוי, חיוני לספק תיעוד רפואי מקיף המתאר את היקף הפציעות שלך. עורך דין העוסק בתאונות עבודה, יכול לכוון ולסייע לך לפנות לרופאים מומחים ולארגן את התיק שלך בצורה מיטבית.

ניהול משא ומתן עם חברות ביטוח

חברות הביטוח שואפות לעתים קרובות למזער את התשלומים, מה שעלול להוביל להצעות פשרה נמוכות שאינן מכסות את הצרכים שלך בצורה מספקת. עורך דין לתאונות עבודה, אשר יש לו ניסיון במו"מ, עבד בחברות ביטוח ומכיר את ההתנהלות שלהן, ידאג לאינטרסים שלך ויבטיח שתקבל פיצוי כספי מקסימלי.

מייצג אותך בבית המשפט

במרבית המקרים תביעות של תאונות עבודה נפתרות מחוץ לבית המשפט, במקרים מסוימים עשויים יש לקיים התדיינות משפטית. חשוב לדעת, שהתדיינות משפטית היא גם פתח למו"מ ולסיום התיק בפשרה.

אסטרטגיה, טקטיקה וניהול מו"מ אלו כלים שחשוב מאוד שהעו"ד שמייצג אותך יהיו לו בארגז הכלים. יש לשים לב לכך שהעו"ד שמייצג יהיה לו ניסיון בניהול הליכים בבתי המשפט.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה