עורך דין נזיקין – באילו מקרים נפנה אליו ואיך בוחרים עורך דין מתאים

$(function(){setImageBanner('e2f29491-f137-404b-a36f-f58032e63640','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

תביעות נזיקין הן מהתביעות הנפוצות ביותר במשפט האזרחי. מדובר בתביעות המוגשות על ידי אזרחים כלפי אזרחים אחרים, חברות עסקיות, מוסדות ורשויות ציבוריות. תביעות אלו גם מוגשות לא פעם על ידי חברות עסקיות או מוסדות כלפי גורמים אחרים, כולל כלפי פרטים בודדים.

קרדיט לתמונה Freepik

 

תביעות נזיקין מתייחסות לכל מצב בו נגרם נזק לאדם, בין אם זה לגופו, רכושו, נכסיו, שמו וכבודו. לדוגמא, מקרים בהם נגרם נזק עקב תאונה, רשלנות, חבלה או מכל סיבה אחרת. הנזק יכול לבוא לידי ביטוי באופן כספי אך הוא יכול לבוא לידי ביטוי גם בצורות אחרות. לדוגמא, באופן פיזי או נפשי, מבלי שזה יהיה מדיד מבחינה כספית.

מי שמטפל במקרים כאלה הוא עורך דין נזיקין . עו"ד המתמחה בדיני נזיקין באופן כללי או בהתמחויות ספציפיות. לדוגמא, ישנם עורכי דין שעוסקים בכל מקרה של נזיקין ומנגד ישנם עורכי דין המתמחים בתביעות דיבה ולשון הרע, רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה ועוד. בדרך כלל, עורכי דין יתמחו בתחום אחד או שניים של דיני נזיקין ולא בכל התחומים שקשורים לנושא.

דיני נזיקין נחשבים לתחום הנפוץ ביותר במשפט האזרחי משתי סיבות: סיבה ראשונה, רוב המקרים במשפט מתקיימים בהיבט של נזק ופיצוי. סיבה שנייה, במשפט האזרחי, כידוע, המדינה איננה לוקחת חלק (אלא בדין הפלילי). לכן התביעות הן חלק מהמשפט האזרחי, והן מהוות חלק מהותי ממנו.

כיצד לבחור עורך דין נזיקין

לפני שפונים אל עורך דין נזיקין שייצג אותנו (כתובעים או כנתבעים), חשוב לוודא שהוא אכן מתמחה במקרה המדובר. אם זה נזקי גוף, רכוש, נפש, תביעות לשון הרע, רשלנות או כל מקרה אחר. ההתמחות באה לידי ביטוי לא רק ביכולותיו וכישוריו המשפטיים אלא גם ביכולת לספק את המעטפת הנדרשת בשביל לספק שירות משפטי ברמה גבוהה.

לדוגמא, אם הוא מתעסק בתחום של רשלנות רפואית, עליו להיות מסוגל להביא לטובת הלקוח שלו צוות של אנשי מקצוע, רופאים מומחים, שיעידו לטובתו, בין אם פציינט שתובע רופא בגין רשלנות ובין אם הוא רופא המבקש הגנה מפני תביעה שו.

כמו כן, עורך דין נזיקין צריך להיות זמין עבור הלקוח, לטפל בתביעה בלוח זמנים סביר על מנת שיוכל לקדם אותה וכן הוא צריך להיות מספיק ישר והגון, להציג בפני הלקוח שלו את כל האופציות העומדות לרשותו, בין אם זה פנייה להליך משפטי מלא ובין אם זה גישור או פשרה קדם משפטית, במידה והוא חושב שהליך של תביעה יכול להיות בעייתי.

חשוב לציין, לפני שעורך דין בוחר להחליט אם לקחת עליו את התביעה, הוא יבחן את המקרה ויראה האם באמת יש קייס משפטי במקרה של גרימת נזק. גם אם הלקוח תופס את זה כך, עדיין המקרה צריך להיבחן בכלים משפטיים מתאימים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה