עושר הטעמים של המטבח הערבי

$(function(){setImageBanner('672a23a2-ce41-4b90-87e0-4df5e374c747','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

המטבח הערבי נחשב לאחד המטבחים העשירים ומלאי הכול טוב ולא בכדי. זהו מטבח אשר נפרש על פני מאות שנים של מסורת, תרבות וטעמים המאפיינים את המזרח התיכון וצפון אפריקה. המטבח הזה שופע תבלינים, ארומות ייחודיות, טעמים עזים וחיבור חזק במיוחד לאהבת הבישול והאירוח. בואו לגלות את רזי המטבח הערבי.

קרדיט לתמונות PIXABAY

סלטים מן המטבח הערבי

המטבח הערבי מציע שפע רב של סלטים טעימים במיוחד, חלקם מוכרים יותר וחלקם מוכרים פחות, הרי לפניכם סקירה מעניינת של הסלטים הללו:

  1. חומוס – ממרח החומוס האהוב ביותר על החך הישראלי, מגיע ישירות מן המטבח הערבי. את החומוס נהוג כמובן להגיש כממרח שעשוי מגרגירי חומוס, טחינה, לימון ושום. לאחר מכן נהוג להגיש אותו לשולחן כשהוא מעוטר עם תבלינים כמו פפריקה או סומק, שמן זית ופיתות חמות ורכות.
  2. פתוש- הסלט הזה נוצר כדרך שבה ניתן היה לנצל את כל חומרי הגלם עד תום, בין אם אלו ירקות ובין אם אלו פיתות יבשות. את הפתוש נהוג להכין מירקות כמו עגבנייה ומלפפון, חסה, צנונית ולפעמים גם פטרוזיליה. כמו כן, נהוג לשלב בתוך הסלט חתיכות של פיתות מטוגנות אשר ללא ספק מקפיצות את טעמיו של הסלט!
  3. טאבולה – סלט נהדר וטעים במיוחד שעשוי מבורגול מתובל עם שמן זית, מיץ לימון, הרבה פטרוזיליה קצוצה דק, נענע בצל ועגבניות. טעמו של הסלט מרענן במיוחד והוא בהחלט משביע.

קינוחים מן המטבח הערבי

כנאפה – אחד הקינוחים הכי טעימים של המטבח הערבי הוא הכנאפה. הקינוח המסורתי מוכן באמצעות שערות קדאיף ספוגות בתוך חמאה מומסת אשר נהוג לשטח על מחבת או תבנית גדולה. לאחר מכן יש להניח בפנים גבינה  ולסיום לכסות את חלקו העליון בשכבה נוספת של שערות קדאיף. את הכנאפה ניתן לבשל על גז או לאפות בתנור. לאחר שהוא מוכן נהוג לשפוך עליו מי סוכר בנדיבות ולפזר פיסטוק טרי קצוץ.

מעמול – עוגיות נפלאות בטעמים עשירים של תמרים, פיסטוקים, שקדים, אגוזים וגם תאנים. העוגיות עשויות מבצק פריך ממולא. לעוגיות עצמן יש עיטורים עדינים שנוצרים בעקבות האופן שבו לוחצים את בצק העוגייה לסגירה.

מאכלים מן העולם הערבי

פלאפל – עוד מאכל אהוב במיוחד על הישראלים הוא הפלאפל, אך מוצאו כאמור הוא מן המטבח הערבי. את הפלאפל מכינים מגרגירי חומוס, פול או שילוב של שניהם יחד ומטגנים את כדורי הפלאפל בשמן עמוק. את המאכל האהוב הזה נהוג להגיש בפיתה או לאפה עם שלל תוספות של סלטים, חומוס, טחינה, חריף, עמבה ועוד.

קובה – לקובה יש מספר גרסאות שניתן להכין, הקובה נבולסיה הוא הגרסה המעט מוארכת בצורתה שנהוג לטגן בשמן עמוק. הקובה הזה ממולא בבשר טחון שעטוף בבצק בורגול וסולת. חוץ מהקובה הזה יש עוד מגוון עצום של סוגים של קובה, חלק מלווים במרקים עם ירקות, חלקים חמוצים, לחלקם מוסיפים סוכר ועוד מגוון עצום של שילובים שהופכים את הקובה לאחד המאכלים הכי טעימים וייחודיים שיש.

שווארמה- עוד מאכל טעים במיוחד הוא השווארמה או הדונר כפי שהוא נקרא בטורקיה. השווארמה הוא אוכל רחוב שעשוי מנתחים שונים, יש שווארמה מפרגית ויש מבקר ויש מכבש ואפילו מהודו. נהוג להוסיף בראש הנתח שומן מן החי, שאותו חותכים ביחד עם הבשר בפרוסות דקות כאשר הנתח מסתובב על שיפוד ונצלה באיטיות. השווארמה הוא מאכל שמתובל במגוון תבלינים המעניקים לו את טעמו הייחודי כגון: כמון, אגוז מוסקט, הל וכורכום, ונהוג להגיש את המנה בפיתה או בלאפה עם מגוון סלטים, עמבה, חומוס, טחינה, חריף, צ'יפס מטוגן ועוד.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה