פתרונות בתחום האנרגיה החדשה

$(function(){setImageBanner('29d1fa3b-a335-4aba-b49e-cdfaeface377','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני האנושות כיום הוא נושא האנרגיה, והמעבר הנדרש לשימוש באנרגיה ברת קיימא ומתחדשת. פתרונות אלו מגיעים כיום כמובן גם לשוק הפרטי וממש אל תוך הבתים שלנו, ובישראל כבר קיימות אפשרויות רבות מהן יכולים הצרכנים לבחור.

קרדיט תמונה FREEPIK

  באילו דרכים יכולים אזרחי ישראל (אנשים פרטיים, בניגוד לחברות וארגונים או גופים ציבוריים) להשתלב בתחום פתרונות האנרגיה הירוקה והמתחדשת כיום, ומהם היתרונות מהם כולנו צפויים ליהנות?

מערכות סולאריות לבתים

מזה כמה עשרות שנים שניתן להתקין מערכות סולאריות על גגות בתים בישראל, וליהנות מאנרגיית השמש במקום לצרוך את כל האנרגיה שלנו ישירות מחברת החשמל. הפאנלים הסולאריים של היום, ובאופן כללי מערכות סולאריות , הם מתקדמים ויעילים בהרבה מאלו של לפני כמה שנים בלבד. התקנת מערכת סולארית על גג הבית יכולה לצמצם עבורנו משמעותית את חשבון החשמל החודשי, ובמקרים מסוימים אף להניב רווח נאה. מעבר לכך, נוכל ליהנות מהידיעה כי אנו תורמים לאיכות הסביבה ולוקחים חלק בעתיד טכנולוגי מתקדם וטוב יותר, למענו ולמען עתיד ילדינו.

עמדות טעינה לרכבים חשמליים

מקום מרכזי נוסף בו פוגשת מהפכת האנרגיה הירוקה את הצרכן הפרטי בישראל היא תחום הרכב. משנה לשנה ניתן לראות יותר ויותר רכבים חשמליים על כבישי ישראל, וכל מי שרוכש רכב מסוג זה משתמש כמובן גם בעמדות טעינה לרכב חשמלי. אלו פזורות באינספור מיקומים וחניונים ברחבי הארץ, אך כמובן שהדרך הנוחה והמתבקשת ביותר היא להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי .

חשוב להכיר כי התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית, בין אם מדובר בבית פרטי ובין אם בבניין מגורים, חייבת להיעשות בצורה מקצועית לחלוטין ורק על ידי אנשי מקצוע המסמכים לכך. מומלץ לפנות ישירות לחברות הגדולות המתמחות בתשתיות ומכשירי חשמל כיום בישראל, וספציפית מציעות את השירות של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי. עמדה שכזו חייבת להיות מותקנת על פי כל הכללים והתקנים הרלבנטיים, על מנת למנוע סכנת חיים ולהבטיח כי נוכל להתקדם אל עבר העידן האנרגטי החדש בצורה בטוחה ויעילה גם יחד.

קיימות כיום עמדות טעינה לרכב חשמלי אשר מספקות זרם AC וכאלו המספקות זרם DC (אלו מספקות הטענה מהירה יותר), וקיימים גם יתרונות ייעודיים עבור בנייני מגורים ובתים משותפים, למשל, בהם נדרשת מערכת עם מונה אשר סופר בדיוק את תצרוכת החשמל של כל משתמש.

מערכות מיזוג אוויר מתקדמות ויעילות אנרגטית

תחום מיזוג האוויר רלבנטי במיוחד למדינה כמו ישראל, בה המזגנים פועלים שעות נוספות ולאורך חלקים גדולים מהשנה. גם בתחום זה ניתן למצוא כיום פתרונות מתקדמים ויעילים יותר מבחינת תצרוכת אנרגיה, דוגמת מערכות מיזוג VRF. אלו הן מערכות מיזוג מתקדמות אשר כבר מותקנות בבתים רבים בישראל, ופעולתן היא יעילה ביותר מבחינה אנרגטית. המערכת לרוב כוללת יחידה חיצונית אחת (המדחס/מנוע) אשר מחוברת אל מספר יחידות פנימיות שונות ומווסתת את האנרגיה המוזרמת אל כל אחת מהיחידות הללו כך שתתקבל תצרוכת אנרגיה יעילה במיוחד. כשמחשבים כמה חשמל אנחנו צורכים לשם מיזוג בית או דירה בודדים לאורך השנה, החיסכון שניתן לקבל במקרה זה הוא משמעותי ביותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה