קידום אורגני אתרי סחר (ecommerce) של מותגים – 9 טיפים להצלחה!

$(function(){setImageBanner('01ec27e7-8cb9-4049-8c3a-03279cec23be','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

לאחר הדליפה המשמעותית של חלקים מהאלגוריתם של גוגל מתחזקת ההנחה שיש לו עדיפות מסוימת למותגים על פני אתרים קטנים יותר.

Photo by Austin Distel on Unsplash

המשמעות היא שאתרי אי-קומרס של מותגים כנראה כבר זוכים לנקודת פתיחה טובה יותר, אבל זה לא אומר שאפשר פשוט לשבת על זרי הדפנה. דווקא מותגים חייבים לנצל את המומנטום ולדעת מה לעשות כדי לקבע את השליטה שלהם בתוצאות החיפוש.

הנה כל מה שיכול לתת לכם יתרון על פני חנויות אחרות:

1.שכנעו את גוגל שאתם "אמיתיים"

אחת הדרכים לשכנע את גוגל בכך שאתם מותג "אמיתי" היא לרשום באופן ברור איפה נמצאים הסניפים הפיזיים שלכם או לפחות משרדי ההנהלה והמחסנים מהם אפשר לאסוף הזמנות באופן ישיר (רוב החנויות בארץ עובדות בשיטה הזו).

אל תשכחו לרשום מספר טלפון, כתובת וגם תא דואר. כל הפרטים האלו חשובים על מנת שתוכלו להופיע בגוגל מפות במקום אטרקטיבי.

2.נצלו היטב את עמוד הבית כדי לבנות עוד קישורים פנימיים

עמוד הבית הוא הזדמנות טובה לבנות כמה קישורים פנימיים לעמודי עומק באתר. לדוגמה, באמצעות עיצוב של באנרים לסדרות מותגים שלכם או מותגים שאתם מוכרים. למרות שאלו עשויים להיות קישורים זמניים, הם עדיין מעולים למכירות עונתיות, חיסול מלאי וכו'.

3.השתמשו בתמונות ותיאורים מקוריים

לא משנה אם אתם רק מוכרים או גם מפיצים / יבואנים, התמונות והתיאורים בדפי המוצרים שלכם חייבים להיות מקוריים מכיוון שגוגל אוהב תוכן ייחודי (אל תשכחו להוסיף תגי ALT, תגי תיאור לתמונות). מכיוון שסביר להניח שגם יש לכם יותר משאבים להשקיע בשיווק דיגיטלי, זו עוד נקודה בה אתם יכולים לזכות ביתרון על פני המתחרים, שהתקציב שלהם הוא הרבה יותר מצומצם.

4.ביקורות גולשים הן הזדמנות, לא מכשול

הרבה בעלי אתרים יוצאים מתוך נקודת הנחה שאם הם יאפשרו לגולשים לכתוב ביקורות על מוצרים, גולשים לא יקנו מוצרים "גרועים". בפועל השקיפות יכולה רק לתרום לאמון בחנות וגם לתת לכם כבעלי החנות מושג על מוצרים שלא כדאי לכם לחדש את המלאי שלהם ולמצוא להם תחליף טוב יותר.

חשוב לציין שיחד עם ההזדמנות, עלול להיווצר גם קושי מסוים בניטור של תגובות בעייתיות, מזויפות ואפילו אוטומטיות בהתאם לאופי החנות ומגוון המוצרים שהיא מוכרת.

5.פונים לקהל בינלאומי? השתמשו ב-CDN

אם יש לכם אתר ecommerce בינלאומי או כזה שפונה בין היתר גם לחו"ל, כדאי לכם מאוד להשתמש בשרת יציב בתוספת CDN איכותי. CDN היא מערכת שיודעת לשכפל את האתר בין שרתים שונים כך שהאתר ייטען במהירות הגבוהה ביותר האפשרית.

מכיוון שגוגל מסתמך הן על בדיקות מהירות שלו שמתבצעות לרוב מארה"ב דרך הזחלן שלו (וייתכן שגם על נתוני גולשי אמיתיים מכרום), אתרים עם CDN יכולים לזכות ביתרון גם בגזרה הזו.

6.טיפול נכון בהיררכיה בעייתית או תוכן כפול

ככל שיש באתר יותר מוצרים, כך גם נוצרות בעיות של תוכן כפול או דומה מאוד שיכול לפגוע גם בהיררכיה של האתר.

לצורך העניין קטגוריה היא קישור באחד התפריטים הראשיים או הצדדים ותגית (Tag) לרוב מופיעה בתוך עמודי מוצר כדי לקשר למוצרים דומים.

הנה כמה דוגמאות והאופן בו ניתן לטפל בהן:

"הקפאה" של עמודים

עמודים רבים שלא נמצאים בשימוש (לדוגמה, בגלל חוסרים במלאי) חשוב להחביא מהגולשים באמצעות כיבוי או הסתרה שלהם דרך מערכת ניהול התוכן (לא למחוק!) ולהודיע לגוגל בדרך הנכונה. באופן הזו תוכלו להחזיר אותם לחיים בלי לאבד את הכוח שלהם כשהם יהיו שוב רלוונטיים.

איחוד וסידור מחדש של קטגוריות ותגיות

 אם יש לכם קטגוריות עם מעט מוצרים או תגיות דומות מאוד ("חצאיות לילדות" ו"חצאיות לבית ספר") כדי לאחד או למחוק את אלו הבלתי רלוונטיות, אבל רק אחרי שווידאתם שאתם לא מסירים מילות מפתח שיש להן הרבה נפח חיפוש.

נניח שיש לכם באמת המון חצאיות לילדות אבל רק חלק מהן מתאימות לבתי ספר, הגיוני יותר ליצור קטגוריה כללית של "חצאיות לילדות" ובתוכה תת קטגוריה של "חצאיות לבתי ספר".

תגיות יתאימו למילות מפתח יותר ארוכות (באופן כללי עדיף לא ליצור קטגוריות מרמה 3), לדוגמה "חצאיות לבית ספר דתי".

לסיכום, עשו מה שנראה הכי הגיוני וגם ישרת את הגולשים.

שכפול מוצרים

עוד בעיה נפוצה באתרים גדולים היא שכפול של מוצרים עם הבדלים דקים ביניהם. לדוגמה, בגדי ים עם אותה גזרה בדיוק, רק בצבעים שונים. אם ניצור עמוד נפרד לכל צבע, גם נבזבז זמן לגולשים וגם סביר להניח שהעמודים האלו יהיו כמעט זהים לחלוטין אחד לשני.

במצב הזה עדיף ליצור עמוד מאוחד לכל הצבעים עם גלריה או אפשרות להחליף צבע. אומנם יכול להיות שנפסיד כמה ביטויי זנב ארוך, אבל נצטרך להתעסק עם הרבה פחות עמודים וכאבי ראש.

כתובות כפולות

בעיה אחרת, אבל דומה למדי מתרחשת כאשר יש כמה כתובות שונות (URLs) לאותו המוצר.

בדרך כלל הדבר נעשה על מנת שהגולש יוכל לראות איפה הוא נמצא באתר (מאיזו קטגוריה הוא הגיע, כשהקטגוריה מופיעה בכתובת), כך שמבחינת לוגית יש בכך היגיון ולמתכנתים גם קל יותר לפתור באגים כשהם מתגלים.

במקומות אחרים הדבר יכול לקרות עם קטגוריות שמפעילים עליהן פילטרים.

מצד שני, לגוגל כמנוע חיפוש זו בעיה מכיוון שהוא מאנדקס את כל הדפים גם אם הם זהים או מהווים נגזרת אחד של השני.

הדרך הכי קלה (אך לא מושלמת) לפתור זאת היא באמצעות תגי קנוניקל. במצב זה כל הדפים של המוצר מכל הקטגוריות מפנות לעמוד עם כתובת  ה-URL הקצרה ביותר (בלי קטגוריה).

לדוגמה, כך כתובת ארוכה נראית בחנות מייסי:

http://www1.macys.com/shop/product/holiday-lane-traditional-mini-tree-ornaments-collectionID=715005&CategoryID=65531

אם נרצה להגיד לגוגל להפנות את כל הדפים לכתובת הראשי בלי הקטגוריה, התג שנשים בכל הדפים ייראה כך (שימו לב שאין ציון של מספר הקטגוריה בסוף):

<link rel="canonical" href="http://www1.macys.com/shop/product/holiday-lane-traditional-mini-tree-ornaments-collection?ID=715005" />

באופן הזה גוגל יודע שעליו להתייחס רק לכתובת שאחרי href (סימן לקישור), שהיא עדיין ארוכה, אבל לא כמו האחרות.

אם בכל זאת נוצרת בעיה וגוגל מתחיל להציג דפים כפולים, לעיתים אין בררה אלא לבטל את כל הכתובות האחרות, גם אם הדבר אומר שהגולש לא תמיד יוכל לראות את המסלול שלו בתוך האתר.

7.בנו בלוג ועדכנו אותו על בסיס יומי בתוכן איכותי

באתרי אי-קומרס רבים יש אומנם בלוג, אבל אם נכנסים אליו מגלים שהוא מוזנח או שפשוט כל מה שיש בו אלו מאמרי SEO ברמה נמוכה מאוד.

מנגד, לכם כמותג יש אנשי מקצוע ואנשי שיווק שיכולים לספק תוכן הרבה יותר איכותי. השתמשו בקישורים פנימיים כדי לחזק מוצרים שונים וכמובן לגרום לקהל הגולשים שמגיע מגוגל לקנות את המוצרים שאתם מאזכרים אותם.

אפשר גם ליצור מהבלוג רשימת תפוצה וכך להגדיל את כמות הכניסות של גולשים חוזרים, שלרוב גם קל יותר למכור להם.

8.ניצול יחסי ציבור ליצירת קישורים חיצונים (נכנסים)

כל פעם שאתם מפרסמים הודעה לתקשורת או מכריזים על מבצעים ושינויים (פתיחת סניף חדש וכו'), חשוב לנצל את ההזדמנות ולוודא שהאתרים שמפרסמים את הידיעה מקשרים אליכם.

חשוב שלא כל הקישורים יפנו לאותו העמוד, יש כמה דרכים לעשות זאת:

  • הדגישו בפני מחלקת היח"צ לקשר לעמוד המוצר
  • צרו קודם כל פוסט בבלוג שמחלקת היח"צ תפנה אליו
  • נצלו "מערכות יחסים" עם אתרים אחרים כדי ליצור שרשראות של קישורים (לדוגמה, קישור ל-Shopping IL שמקשר אליכם).

אם מדובר בכתבה ממומנת, אפשר לסמן את הקישור ב-"rel=Sponsored" מכיוון שמבחינת גוגל זו הדרך הנכונה לסמן קישור כזה (שבעיקרון לא אמור לתת לכם יתרון בתוצאות).

באופן הזה לא כל הקישורים אליכם יהיו קישורי "Do Follow" (קישורים רגילים) ופרופיל הקישורים דווקא ייראה טבעי יותר.

9.עשו שימוש נכון במידע מובנה והירשמו ל-Merchant Center

מידע מובנה הוא כל מיני תוספות שאתם רואים בגוגל ליד התוצאה. לדוגמה, מחירים של מוצרים, תמונות מוקטנות וביקורות.

המידע המובנה חשוב לכל אתר, אבל באתרים של מותגים הוא חשוב פי כמה וכמה מכיוון שהמידע לגבי המוצרים הוא לרוב הכי שלם. כמו כן, אם מוצר חסר במלאי, הגולש לא יכנס סתם לאתר...

לחילופין או בנוסף חשוב מאוד להירשם ל"מרכז הסוחרים" (Merchant Center), מדובר באתר של גוגל אליו אתם שולחים את קבצי המוצרים שלכם כדי שיופיעו בסגמנט השופינג של התוצאות (אם כי עדיין תצטרכו לשלם עבור קידום ממומן כדי להופיע בשורה העליונה).

כך למשל נראה מוצר בשופינג שהוגדר נכון:

לסיכום

על מנת למנף את המותג שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל לא צריך להמציא את הגלגל. מספיק לעשות שימוש בטכניקות SEO מוכרות וידועות עבור אתרי אי-קומרס. הדגש הוא לעשות את הכול "טיפ טופ", כשאתם מנצלים את תקציב השיווק שיש לכם באופן אפקטיבי ולא מעגלים פינות.

הכתבה באדיבות חברת קידום אתריםSEO-RUSH –

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה