למה חשוב לשים לב כשמתכננים מטבח חדש?



התשובה הראשונה שמתבקשת היא זאת: שיהיה שימושי ונוח. בתכנון מטבח חדש חשוב להידרש אל מכלול היבטים, כאשר נקודת המוצא והנחת העבודה היא שהדרישה והציפייה של דיירים רבים מהמטבח הוא שלא יהווה רק מקום להכנת אוכל ולאכילתו מעת לעת אלא יאפשר גם שימוש בו לעבודה ואף לאירוח

תפיסת המטבח במתחם מרכזי ורב שימושי בבית מכתיבה גם את תכנונו ואת עיצובו וכמובן גם את הקצאת התקציב המיועד לו. כאשר מתכננים מטבח רצוי לעשות זאת בשיתוף פעולה עם מעצב מקצועי כאשר יש להבהיר- לעצמכם ולבעלי המקצוע- כי זכות המלה האחרונה, כמו גם הראשונה, שמורה לכם, בעלי המטבח.

איכות, בטיחות, נוחות ורווחה

כשמתכננים מטבח חשוב לייחד מחשבה ולתת עדיפות לגורם האנושי, כלומר לרווחתכם, המשתמשים במטבח והנהנים ממנו. שתוכלו לנוע בו בחופשיות. שמשטח העבודה בו יהיה גדול מספיק. שהציוד והחומרים יהיו  נגישים וזמינים לכם בקלות ובנוחות. שהמטבח יהיה לא רק איכותי אלא גם בטיחותי. שהוא ייבנה מחומרי גלם איכותיים ועמידים.

אם אתם מעדיפים חלל פתוח, חשוב ליצור קו עיצובי אחיד עם הסלון. ניתן לשלב במטבח חלונות גדולים וארוכים, אשר מאפשרים להשקיף על הנוף בחוץ ולחוש קשר ישיר ורציף בין פנים הבית לסביבתו.

בתכנון מטבח מעוצב חשוב להקל על עצמכם את העבודה בו, לכן אם אתם יכולים להרשות לעצמכם בית חכם בכלל ומטבח חכם בפרט, ודאי תעדיפו זאת; כך ייקל עליכם לתפעל אותו.

כשמתכננים מטבח חשוב להידרש בקפידה יתרה לנושא הבטיחות- ודאי כאשר יש בבית ילדים קטנים. חובה למנוע מהם כל אפשרות להגיע אל מקור גז, אש, תקעים של חשמל, מוצרים וחומרים חדים, זוויתיים בעיקר כאלה העשויים זכוכית.

הצורך לקחת בחשבון שיקולים רבים בתכנון המטבח אינו מהווה אילוץ או מגבלה. הוא חלק בלתי נפרד מתכנון מטבח שיוכל לשרת אתכם לאורך זמן.

סוף מעשה במחשב תחילה...

הטכנולוגיה מאפשרת לכם ליהנות מהיתרונות העצומים שהיא מאפשרת. לדוגמה: תכנון בעזרת מחשב מאפשר לכם לראות הדמיית המטבח בתלת ממד ולראות כיצד ייראו הדברים השונים בחלל מתחם המטבח. כך ניתן לתכנן ביעילות את המקומות המיועדים לדברים השונים. שימוש בצבעים ברזולוציה עמוקה יאפשר לכם לשלב בין תכנון המטבח לעיצובו ולראות מבעוד מועד כיצד הוא ייראה בשטח, במטבח.

אם אתם יודעים מראש כי אתם אמורים גם לעבוד במטבח, חשוב לייחד בו שולחן גדול מספיק, אשר יוכל לשמש לכם כפינת עבודה (עם מחשב) ותאורה מתאימה, ודאי אם אתם מתכננים גם לארח בו, ואז ניתן לתכנן גם מעין מיני בר, לדוגמה.

השימוש במטבח אינו שוויוני כמו, למשל, הסלון, היות שמי שמכינים ( מכינות? סליחה על הטעות..)  ודאי ירגישו טוב יותר מאשר שאר בני הבית את היתרונות שבו כמו גם את חסרונותיו.

נכתב בשיתוף עם חברת מטבחי זיו – מטבחים מעוצבים

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה