בואו ללמוד איך עובד דוד שמש בבניין מגורים משותף



התחום של חימום לצריכה אישית הוא תחום רחב ומגוון. מכיוון שישראל היא מדינה שיש בה הרבה מאד שמש בימים רבים לאורך השנה – נמצא שיהיה חכם מאד לעשות שימוש בשמש החמה לצורך חימום מים לשימוש אישי בבתי המגורים (לכל הצרכים – מקלחת, שטיפת ידיים או כל צורך אישי אחר). עם הזמן מתפתח תחום זה ושכלולים או פיתוחים חדשים נכנסים לתוקף ותופסים את מקומם, אם בתור טרנדים חולפים ואם בתור פעולות שמתחילות להיות מבצועות בשגרה על ידי הציבור הרחב

pixbay

מהם החלקים של דוד שמש?

כאשר מבוצעת התקנת דוד שמש, מותקנים בעצם שני חלקים שמהם מורכב הדוד – מיכל המים וקולטים של קרני השמש. את שני החלקים האלה ממקמים על גג הבית או הבניין כך שיפנו אל הכיוונים שבהם יהיה להם הכי קל ומהר לקלוט את קרני השמש ולהפוך אותן לאנרגיה סולארית שהיא זו שמחממת את המים. מיכל המים עשוי מפלדה שאינה מחלידה, סביבו יש שכבת פוליאוריתן מוקצף (פולימר) לשם בידוד וסביבה מיכל העשוי מפח המחבר בין שני חלקים אלה. בתוך מיכל המים ישנו גוף חימום חשמלי שאליו מחוברים חוטי מתכת שמקורם בקולטים. הקולטים הם בעצם תיבות מלבניות בעלות צבע כהה או שחור שמושכות אליהן את קרני השמש ואת החום.

איך עובד דוד שמש?

כאשר דוד השמש תקין ובימים שבהם השמש זורחת, נקלטות קרני השמש החמות על ידי לוחות הקולטים ונאגרים בתוכם האנרגיה והחום מהשמש. אנרגיה וחום אלה הופכים לחום שעובר בכבלים מוליכי החום והחשמל אל גוף החימום שבתוך מיכל המים, מחממים אותו והוא זה שמחמם את המים שבתוך המיכל. כאשר יפתח המשתמש את ברז המים החמים בכיור או במקלחת – יזרמו המים החמים מהמיכל דרך הצינורות ועד אליו. כך עד שיסגור את הברז או עד שיגמרו כל המים החמים שבתוך המיכל ואז יתחלפו במים קרים שימשיכו לזרום בצינורות.

איך פועל דוד שמש בבניין משותף?

בבניין מגורים משותף יש לכל דירה את מיכל המים שלה הממוקם בתוך הדירה או באותה הקומה. חוטי חשמל וכבלים יוצאים מגוף החימום (שבתוך המיכל) אל גג הבניין שעליו ממוקמים הקולטים. מספר הקולטים ייקבע על ידי הקבלן שהקים את הבניין או מי שאמון היה על התקנת מערכת חימום המים. כך בעצם לכל דייר או משפחה יש את המים החמים שלהם בלבד ואין מעבר של זרימת מים מהדוד הפרטי למערכת הצינורות המשותפת לכלל הדיירים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה