היתרונות של דיור מוגן לגיל השלישי



תוחלת החיים של המין האנושי נמצאת במגמת עלייה מתמשכת ומשמעותית. ככל שאנחנו חיים זמן רב יותר, גדל הצורך למצוא פתרונות יעילים לקשיים שמאפיינים את הגיל השלישי – פרק בחיים שעשוי להיות מהנה מאוד, יש אפילו כאלה שרואים בתקופה זו את שיא חייהם, אולם במקביל אי אפשר להתעלם גם מהקשיים והסכנות שאורבים לקשישים.

הפתרון המושלם למי שלא זקוק לסיוע צמוד בביצוע הפעולות היומיומיות הוא דיור מוגן.

מה זה דיור מוגן?

דיור מוגן הוא מסגרת אשר מספקת לבני ובנות הגיל השלישי את כל צרכיהם ובמקביל מאפשרת להם להמשיך ליהנות מחיים עצמאיים במסגרת יכולותיהם. מבחינה זו שונה הדיור המוגן מבתי האבות הסיעודיים שבהם הדיירים זקוקים להשגחה צמודה, עזרה בהתנהלות השגרתית (כולל אכילה, מקלחת וכו') ולעתים גם לטיפול רפואי מסביב לשעון.

מגמה מעניינת נוספת בהקשר של דיור מוגן לגיל השלישי היא שגיל הכניסה למוסדות אלה – בסך הכל ישנם כ-13,000 יחידות דיור בסקטור זה – נמצא גם הוא במגמת עלייה המקבילה לעלייה בתוחלת החיים. זוהי כמובן התפתחות טבעית, שכן במציאות שבה גם בני ובנות ה-65-70 מרגישים שכוחם עוד במותניהם, ולא רק מרגישים כך אלא גם מתנהלים בהתאם וחלקם אף נשאר בשוק העבודה (מה גם שגיל הפרישה ממילא עולה גם הוא כל הזמן) – למרות היתרונות הרבים של דיור מוגן לגיל השלישי ישנה שאיפה מובנת להישאר בבית שאותו מכירים זמן רב ככל האפשר.

עניין, חברה, מבחר רחב של פעילויות

כאמור מסגרות דיור מוגן מספקות למי שבוחר לחיות בהן ראשית כל הגנה ומעטפת מקצועית תומכת 24 שעות ביממה, ובנוסף על כך גם עניין רב, מגוון רחב של פעילויות וחיי חברה תוססים.

השילוב של רשת הגנה, עניין וחברה מקנה לבני ובנות הגיל השלישי ביטחון רב ובעיקר נחת מקסימלית. כך למשל דיור מוגן לגיל השלישי כולל במקרים רבים בריכה, אולם שבו נערכות הרצאות בתדירות גבוהה למדי ומעת לעת גם מופעים שונים המותאמים כמובן לקהל המבוגר, ועוד שלל מתקנים מתוחזקים ברמה גבוהה ומטופחים מאוד.

בנוסף מתקיימים במסגרות הדיור המוגן חוגים רבים – פילאטיס, התעמלות לגיל השלישי, יצירה ועוד ועוד. עוד פעילות שאפשר למצוא במקומות אלה היא חיבור של הקשישים אל העולם הדיגיטלי על כל האפשרויות שהוא מציע לנו.

המסלולים השונים של דיור מוגן לגיל השלישי

המסלול העיקרי למימון החיים במסגרות דיור מוגן לגיל השלישי הוא מסלול פיקדון. במסלול זה מפקיד הדייר (או הדיירים, שכן במקרים רבים מדובר בזוג שעובר יחדיו אל הדיור המוגן) סכום מסוים, שווה ערך למחירה של דירה בגודל דומה באזור הגאוגרפי בו שוכן פרויקט הדיור המוגן. מדי שנה נלקח מתוך הפיקדון אחוז מסוים, לרוב כ-3%, ולאחר שהדייר מסיים להשתמש ביחידה שהועמדה לרשותו הוא, או שאריו, מקבלים את מה שנשאר מהפיקדון. בנוסף ישנו תשלום חודשי בדמות דמי תחזוקה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה