איך אדריכלית מנוסה מעניקה מראה כפרי לבית?



אחת המגמות הנפוצות ביותר בשנים האחרונות בתחום עיצוב הפנים היא הביקוש ההולך וגדל לבתים בעלי מראה כפרי. עיצוב חמים ושובה לב זה מבוקש לא רק לבתים שאכן ממוקמים במרחב הכפרי – שם ישנה תנופת בנייה של ממש ובפרט בהרחבות הרבות של הקיבוצים והמושבים – אלא גם במרחבים האורבניים, שכן הכמיהה לחלל שמחבר אותנו אל הטבע נוכחת במלוא עוצמתה גם כשאנחנו בלב עיר הומה וסואנת ומוקפים בטון ואספלט. על-מנת להעניק מראה כפרי מושלם מומלץ ללוות את התהליך עם אדריכלית מנוסה

יחצ

אלמנטים כפריים חיוניים

ישנם שלל אלמנטים שמייצרים באופן כמעט מידי מראה כפרי. על-מנת ליצור חלל מושלם ה"סוד" הוא לשלב אותם באופן מושכל בבית כך שתישמר הרמוניה נעימה לעין ומחממת לב, וזהו אחד הדגשים העיקריים בעבודתם של כל האדריכלים באשר הם. בין האלמנטים הנפוצים ביותר במסגרת עיצוב בית כפרי: רצפת פרקט מהודרת (כשכדאי לדעת שמחיריהן של רצפות אלה אינם גבוהים כבעבר, ובנוסף הן עמידות הרבה יותר כך שגם בבתים אינטנסיביים באופיים כדאי להתקין פרקט), חיפוי קיר בלבנים (אופציה שתורמת גם לבידוד טוב יותר של הבית הן ביחס לרעש והן ביחס לקור וחום, כך שמושג גם חיסכון באנרגיה, כשבאופן כללי כדאי לדעת שאדריכלות מקצועית מספקת פתרונות שהם גם אסתטיים וגם פונקציונליים) וקמין (מומלץ קמין עצים אבל גם קמין על בסיס גז או נפט יתרמו למראה הכפרי).

חלונות

כאמור אדריכלית מנוסה מקפידה על הרמוניה מלאה בין הפריטים השונים שנבחרים לעיצוב הבית. החלונות האידיאליים לעיצוב פנים כפרי הם אלה בעלי הפרופיל הבלגי העדין אבל בעל הנוכחות המובהקת, ועוד אפשרות רווחת היא חלונות שמשלבים עץ ואלומיניום שמקנים מראה קלאסי.

בכל מקרה ישנה העדפה לחלונות בעלי מפתח גבוה שמכניסים פנימה מקסימום אור טבעי ויוצרים חיבור מיטבי בין הפנים לבין החוץ.

על אילו חומרים ממליצה אדריכלית לטובת עיצוב פנים כפרי?

באופן כללי עיצוב בתים כפריים נשען על חומרים בעלי חזות טבעית – עץ ובשפע, אבן טבעית, קש, במבוק וכו'. העדפה זו באה לידי ביטוי הן בפריטים הגדולים והבולטים והן בפרטים הקטנים אשר משלימים את התמונה הכוללת, וכמובן שגם להם מוקדשת תשומת לב רבה במסגרת התכנון האדריכלי.

צבעים לבית כפרי

מוטיב חשוב נוסף בעבודתה של אדריכלית אשר מתבקשת להעניק לבית חזות כפרית היא בחירת הגוונים הדומיננטיים. ההעדפה תהיה לצבעי אדמה, לגוונים הבהירים של החום, לשמנת ולבז' ובאופן כללי לצבעים בהירים וחמימים. בכל מקרה אדריכלית מנוסה תדע להבטיח שילובי צבעים מרשימים מצד אחד ולא כבדים יתר על המידה מצד שני.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה