השקעות בנדל"ן להשבחה – איך עושים את זה נכון?



היום ניתן למצוא מגוון רחב של אופציות להשקעה בנדל"ן, בין אם זה דרך רכישה של נכס והשכרה שלו, רכישת נכס ומכירה מיידית במחיר גבוה יותר או כמובן, רכישה של נכס ישן, שיפוץ והשבחה שלו, ומכירה במחיר הרבה יותר גבוה מהמחיר ששילמתם עליו ועלויות השיפוץ וההשקעה שהשקעתם בו

יחצ

במאמר זה נתמקד בנכסים להשבחה. בישראל ניתן למצוא היום מגוון רחב של נכסים כמו דירות ובתים פרטיים ישנים מאוד. מדובר בנכסים שלא עברו שיפוץ או עדכון במהלך 20,30 ואפילו יותר שנים, ולכן היום מצבם התחזוקתי רע מאוד ורוכשים פוטנציאליים אשר מחפשים דירות למגורים כלל לא מסתכלים על הדירות הללו. לכן, אופציה טובה למשקיעים הינה לרכוש את הנכסים הללו במחירים נמוכים הרבה יותר ממחירי השוק, להשקיע בשיפוץ שלהם ולאחר מכן למכור אותם בקלות, ובמחיר הרבה יותר גבוהה מעלות ההשקעה שלכם.

למצוא את הנכס הנכון

הסוד בהשקעה בנכסים להשבחה מתחיל קודם כל בבחירה נכונה של הנכס. אתם יכולים למצוא נכסים ישנים מאוד אשר אולי יוצעו למכירה במחיר זול ומפתה מאוד, אך יצריכו מכם הריסה כמעט לחלוטין של הנכס והשקעה גבוהה מאוד בשיפוץ של הנכס, מה שאולי ישאיר לכם שולי רווח צרים למדי. לעומת זאת, תוכלו למצוא נכסים אשר דורשים שיפוץ, אך לא מסיבי כל כך, ומוצעים במחיר אולי מעט יותר גבוה מהסוג הראשון של הנכסים עליהם כתבנו, אך ההשקעה בהם היא גם לא כל כך גבוהה ולכן ייתכן כי עם נכסים כאלו שולי הרווח שלכם יהיו הרבה יותר רחבים.

תכנון נכון של השיפוץ

כאשר אתם משפצים נכס לטובת מכירה שלו, עליכם לחשוב היטב על הצורה הנכונה לבצע את השיפוץ באופן שבו הבית יתאים לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. אל תנסו לבצע שיפוץ ועיצוב ייחודי, במצב כזה השוק אליו תפנו עם המכירה של הנכס יהיה מצומצם מאוד ויהיה לכם הרבה יותר קשה למכור אותו.

לכן, חשוב מאוד לבצע תכנון נכון של השיפוץ ולהתייעץ עם מעצבי פנים מובילים בתחום, כאלו שיוכלו לסייע לכם לבצע את השיפוץ בצורה נכונה, תוך עמידה בתקציב מוגבל, ולהפוך את הבית למתאים לקהל יעד רחב במיוחד.

עמידה בתקציב

לפני שאתם חותמים על ההסכם ומתחילים לבצע השקעות בנדל"ן לצורך השקעה, הגדירו היטב את התקציב שלכם. עליכם להבין אם אתם בוחרים לרכוש נכס מסוים, כמה תוכלו להשקיע בשיפוץ בכדי להגיע לתוצאה טובה, ומצד שני שההשקעה לא תהיה גבוהה מידי ולא תותיר לכם מקום לרווח עתידי.

חשוב מאוד לעבוד עם אדריכל ומעצב פנים אשר מנוסים בעבודות שיפוצים תחת מגבלות תקציביות, הניסיון הרב שלהם בתחום יאפשר לכם לעמוד בתקציב בצורה טובה יותר ולהגיע לרווח לו אתם מצפים כתוצאה מאותן השקעות בנדל"ן.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה