היום שאחרי: אפשרויות התעסוקה שלאחר קורס מסחר בשוק ההון



ישנם אלו הפונים אל לימודי שוק ההון על מנת לרכוש ידע שישרת אותם באופן עצמאי למגוון רחב של מטרות – החל מרכישת ידע כללי ועד רצון לקבל כלים פרקטיים להשקעה. לצידם, גם ישנם אלו המבקשים ללמוד על שוק ההון בכדי להיפתח אל אופק תעסוקי תחדש

pixbay

קורס שוק ההון כולל בתוכו מגוון רחב של תכנים, כאשר תכנית הלימודים הינה מאתגרת, מעניינת ודינאמית – כזו התורמת באופן ישיר לאלו המעוניינים לעסוק בתחום זה בעתיד.

 

אז מה מצב התעסוקה בישראל כיום בכל הקשור לשוק ההון והאם אכן ישנו אופק תעסוקתי עבור אלו המעוניינים באופק שכזה? בשנים האחרונות חלה מהפכה של ממש שכיום מנגישה מניפה רחבה של משרות בתחום שוק ההון לבעלי ידע והכשרה מקצועית בתחום. בעוד בעבר שוק ההון נשלט ברובו על ידי הבנקים, הרי שכיום ישנה תחרות חופשית יותר כך שניתן ליהנות ממשרות פתוחות נוספות המאפשרות לבעלי הידע ליהנות מתעסוקה בתחום זה.

 

איך בוחרים מקום תעסוקה שמתאים לכם?

אז העובדה היא שישנם מקומות תעסוקה הפתוחים לבעלי ההכשרה הרלוונטית, אך האתגר הגדול הוא לבחור את מקום התעסוקה והתפקיד המתאים לכם ביותר. אז איך גם אתם תוכלו לבחור מקום בקלות? על בסיס שני פרמטרים מרכזיים שבאמצעותם תוכלו להתמרכז ולצמצם אפשרויות. ראשית, האם ההכשרה שלכם הולמת את הכישורים הנדרשים? ישנם קורסים שונים בשוק ההון, כך שחשוב שתדעו מראש במה אתם רוצים לעסוק על מנת שתוכלו לבחור גם בנתיב הלימודים המתאים לכם.

 

כמו כן, חשבו את העלות אל מול התועלת – או אם תרצו את היתרונות והחסרונות שיש בכל פורמט תעסוקה. כבעלי הכשרה בשוק ההון תוכלו לעבוד גם בתור עצמאיים אך גם בתוך חברות גדולות כמו חברת השקעות או בנקים. עבודה במקום עבודה מסודר מעניקה לכם מסגרת וביטחון תעסוקתי, כאשר תוכלו להיחשף גם אל תפקידים נוספים, ללמוד עולמות נוספים ובעתיד להשתלב גם בהם. מנגד, בתור עצמאיים תוכלו לשלב עבודה זה כהכנסה נוספת ולא כקריירה מרכזית, תוך שתוכלו לנהל את לוח הזמנים שלכם בצורה עצמאית, אך כן מדובר על תהליך ארוך יותר של צבירת מוניטין ועבודה אל מול לקוחות קבועים.

 

מה נדרש מכם על מנת להשתלב בתעסוקה בתחום זה?

לאחר הקורס שתלמדו בו את עולם שוק ההון, תידרשו גם לערוך מבחנים רשמיים של משרד האוצר והרשות לניירות ערך. לאחר הצלחה במבחנים תוכלו גם אתם ליהנות מהתעסוקה החדשה שלכם. התעסוקה הפתוחה בפניכם כוללת מגוון רחב של תפקידים לרבות עבודה בעולם ההשקעות, תחום פנסיוני וכדומה. כן חשוב להדגיש כי עליכם לתכנן מראש את מסלול הלימודים שלכם לתפקיד בו אתם רוצים להשתלב. התפקידים הנחשקים ביותר מסתמנים כיועצי השקעות ,מנהלי תיק השקעות ומנתחי השקעות, כאשר עבור תפקידים אלו עליכם לקבל תעודת הסמכה מהלשכה לניירות ערך לאחר שתעברו בהצלחה את המבחנים.

 

קצת על התפקידים בהם אתם צפויים להשתלב

אתם מבררים כעת מחירים של קורס בשוק ההון ובוחנים אפשרויות? אם אתם בשלב זה, סביר כי אתם גם טרם סגורים על המקצוע בו תרצו לעסוק לאחר סיום הלימודים. אם כן, כדאי שתכירו את התפקידים: תפקיד של מנהל תיק השקעות הינו תפקיד המתאים לאלו מכם המעוניינים לבצע את ההשקעות בפועל עבור הלקוחות השונים, כאשר עליכם לבצע פעולות בהתאם לפרמטרים שנקבעו במשותף. מנגד, תפקיד של יועץ השקעות ומשווק השקעות הינו תפקיד המתאים לאלו מכם המעוניינים בשיח, התנהלות ודינאמיקה אל מול הלקוחות.  

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה