"סערה בקריה" - 24 חשודים בסחר בסמים בקריית גת ואשקלון הופללו בידי סוכן סמוי



הסוכן הסמוי שפעל בחמישה החודשים האחרונים ביחידה המרכזית ( ימ"ר ) של מרחב לכיש בפיקודו של סנ"צ יגאל קלימיאן הביא להפללתם של 24 חשודים בעבירות של סחר בסמים בערים קריית גת ואשקלון. באחד המקרים הופתעו בלשי הימ"ר כאשר אחד החשודים בסחר בסמים ביצע עסקת סמים כשבנו הקטן נוכח ואף אוחז בידו

 "זהו פיצוח סוכן שלישי בחודש ימים במחוז הדרומי, נרדוף, נשיג, נפתיע כך שהעבריינים הפוגעים באיכות החיים של ציבור התושבים שומר החוק יבינו שהקרקע תחתם תרעד". כך אמר מפקד מחוז דרום ניצב יורם הלוי בטקס פיצוח סוכן שהתקיים היום לפנות בוקר.

הסוכן הסמוי שפעל בחמישה החודשים האחרונים ביחידה המרכזית ( ימ"ר ) של מרחב לכיש בפיקודו של סנ"צ יגאל קלימיאן הביא להפללתם של 24 חשודים בעבירות של סחר בסמים בערים קריית גת ואשקלון. באחד המקרים הופתעו בלשי הימ"ר כאשר אחד החשודים בסחר בסמים ביצע עסקת סמים כשבנו הקטן נוכח ואף אוחז בידו.

סנ"צ קלימיאן, נצ"מ כזרי וניתב הלוי בחלוקת תעודות.

היום ( א' ) לפנות בוקר, במבצע מעצרים רחב היקף בהשתתפות מאות שוטרים נעצרו החשודים. "פעילות זו החלה בכוונה לבער את נגע הסמים באזורי מגורים בקריית גת בעקבות תלונות רבות שהתקבלו. תופעה שהפכה מטרד ממשי לציבור התושבים. הצלחנו לשים את היד על רובד סוחרי הסמים הבכיר ולמעשה ייבשנו את שוק הסמים בעיר" כך אמר מפקד ימ"ר לכיש, סנ"צ יגאל קלימיאן בתום מבצע המעצרים.

 שיטת הביצוע היצירתית והמתוחכמת של שוטרי הימ"ר החלה בגיוס עבריין סמים שהחליט "לחצות את הקווים", להפליל את הסוחרים ובכך להשתקם ולחזור לחיות חיים נורמטיביים. חמישה חודשים עבד הסוכן ולמרות הקושי הרב בהפעלתו בעיר קטנה כקריית גת ביצע כארבעים עסקות סמים בהם רכש כמויות גדולות של סמים מסוג חשיש, קריסטל ו LSD. העסקות בוצעו בבתי החשודים, ברחוב ובמקומות ציבוריים שונים שם המתינו שוטרי ימ"ר לכיש אשר תעדו את ביצועם. באחת מהעסקות אף הגיע אחד החשודים בסחר בסמים וביצע עסקת סמים כשבנו הקטן נוכח ואף אוחז בידו ( בתמונה 1 ).

 עסקת הסמים בנוכחיות הקטין

הבוקר כשניתן האות פשטו מאות משוטרי מרחב לכיש יחד עם לוחמי סיירת מג"ב וכלבני המחוז הדרומי על בתי החשודים כשבידיהם צווי חיפוש ועצרו את החשודים בהם עבריינים שהוגדרו "יעדים משטרתיים". עוד נתפסו במהלך המבצע 10 כלי רכב ששמשו לשם ביצוע עסקות הסמים ונרכשו על פי החשד בכספי סמים וכן כ 35000 ₪ שנתפסו בבתי החשודים. בכוונת המשטרה לחלט את הרכוש התפוס לאוצר המדינה בתום ההליך המשפטי. כלל החשודים, תושבי קריית גת ואשקלון בגילאי 25-35 נחקרים בשעה זו במשרדי היחידה המרכזית של מרחב לכיש ובהמשך היום תבקש המשטרה מבית משפט השלום באשקלון להאריך את מעצרם.

 

מפקד היחידה המרכזית ( ימ"ר ) מרחב לכיש סנ"צ יגאל קלימיאן ציין כי "לאחרונה זיהינו כי העיר קריית גת מהווה כר נוח לפעילות עבריינית במסגרתה נפתחו בעיר תחנות סמים באזורי מגורים וכן כי קיים קשר ישיר בין פעילות הסמים לביצוע עבירות רכוש. פעילות זו החלה בכוונה לבער את נגע הסמים באזורי המגורים בקריית גת בעקבות תלונות רבות שהתקבלו. תופעה שהפכה מטרד ממשי לציבור התושבים. הצלחנו לשים את היד על רובד סוחרי הסמים הבכיר ולמעשה ייבשנו את שוק הסמים בעיר".

 

מפקד מרחב לכיש, נצ"מ אלי כזרי "מאבק המשטרה בעבירות הסמים הוא ארוך ועיקש. שוב פעלו שוטרי ימ"ר לכיש ביצירתיות כנגד סוחרי הסמים במטרה למנוע מסמים אלו להגיע לרחובות הערים. נמשיך לחשוף את מבצעי עבירות אלו ובכך להבטיח את שלומו וביטחונו של הציבור.

 

בתדרוך טרם המבצע העניק מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יורם הלוי במעמד מפקד מרחב לכיש נצ"מ אלי כזרי, קציני המטה הארצי, פיקוד המחוז הדרומי ומרחב לכיש והשוטרים משתתפי המבצע תעודות הערכה לשוטרי חוליית הסוכנים בימ"ר לכיש בפיקודו של פקד שגב כהן אשר איתרו, הכשירו והפעילו ביצירתיות את הסוכן הסמוי בחודשים האחרונים. בנוסף הוענקו תעודות הערכה לנציגי חוליית הסוכנים במטה הארצי של המשטרה על הסיוע והתמיכה בהליך הפעלת הסוכן ולתובעת שלוחת לכיש עו"ד פקד ענבל אביב על ליווי התהליך והכנת כתבי האישום.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה