האם אנו צפויים לגל של הצרפתים וכיצד זה ישפיע על הנדל"ן בעיר ?



האירועים הקשים בפריז בסוף השבוע צפויים להביא לגל עלייה של עשרות אלפי יהודים מצרפת ויצור ביקושים לאלפי דירות חדשות באשקלון בפרט ובישראל בכלל

על פי תחזיות של גורמים המוכרים דירות בישראל לצרפתים, מגמת העלייה שאפיינה בשנה האחרונה את העלייה מצרפת ומערב אירופה צפויה לשלש את עצמה בשנה הקרובה.

מדובר על פוטנציאל  כ-10-12 אלפי עולים לפחות ממדינות אלה (כולל כ-4-5 אלפים שממילא תכננו או שקלו לעלות ועוד כ-6-8 אלפים שיתווספו).

מניסיון העבר כ-80 אחוזים מהצרפתים מתמקדים בערי חוף דוגמת אשדוד, נתניה, הרצליה, תל אביב, בת ים ואשקלון, זאת לצד ירושלים ובשנים האחרונות גם רעננה. מה שעשוי ליצור עליות מחירים בשיעור של כ-5-10 אחוזים.

חשוב להדגיש כי מרבית העולים הפוטנציאלים אינם בהכרח אנשים אמידים ואינם עונים לפרופיל של משקיעים אסטרטגים שאותו הכרנו בעבר.

הרבה לפני הפיגועים האחרונים בצרפת, הייתה מגמה ברורה של עלייה התעניינות בהשקעה בנכסי יוקרה על ידי משקיעים יהודים מחו״ל. לא רק משקיעים מצרפת, אלא גם בכל ארצות מערב אירופה, ובהם גם בריטניה.

הסיבה לכך היא האנטישמיות ההולכת וגוברת ו מצב כלכלי לא יציב. מה שעשוי ליצור פריחה משמעותית בענף של דירות היוקרה לאחר שנות האטה יחסית בדירות אלו.

לרוב העולים הפוטנציאלים אין חסכונות בסכומים שהינם יותר מכ-200 אלף אירו, (כמיליון שקלים), ולכן האפשרויות שלהם לרכוש דירה במרכז הארץ מצומצמות ביותר והם יחפשו דירות בפיריפרייה אך קרוב לים.

על פי נתוני אתר משרד הקליטה (המעודכנים עד נובמבר 2014) ב-2014 עלו 6,128 עולים מצרפת לישראל, זינוק של 87% לעומת 2013. מספר העולים שהגיע ממערב אירופה עומד על 7,693 עולים, מה שאומר שהעולים מצרפת מהווים כ- 80% מסך העולים ממערב אירופה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה