נציגי מטה אגף שח"ר ביקרו באשקלון



כ-35 מאנשי המטה סיירו יחד עם מנהלי אגף החינוך בעיריית אשקלון במוסדות החינוך בעיר, דנו בצרכים של בני הנוער בסיכון ובנו תשתית לשיתופי פעולה נוספים

 ב יום שלישי (20.1.15), התקיים ביקור של אנשי המטה של אגף שח"ר (חינוך ילדים ונוער בסיכון) במשרד החינוך באשקלון.

 בסיור השתתפו ראש מינהל חינוך ותנו"ס, אבי קמינסקי, מנהל אגף החינוך, יצחק בריגה, סגן מנהל האגף לחינוך הפרט, שלמה קבסה, מנהל אגף שח"ר במשרד החינוך, סער הראל, מפקחים, מנהלי חינוך ומנחים מחוזיים וארציים.

 אגף שח"ר

בתחילת הביקור הציגו אנשי מינהל החינוך של עיריית אשקלון נתונים על מערכת החינוך בעיר, הציגו את מדיניותו החדשה של ראש העיר, איתמר שמעוני, ושל ראש מינהל החינוך, אבי קמינסקי, לפיתוח מערכת החינוך, מניעת נשירה וחיזוק תלמידים שנמצאים בסיכון.

 לאחר-מכן, הגיעו אנשי המטה של אגף שח"ר לסיור במוסדות חינוך שונים בעיר. הסיור החל ביחידה לקידום נוער, שם הוצגו בפני המשתתפים פעילויות שונות ומגוונות שמקיימת היחידה עבור בני הנוער ביניהן ההכשרה המקצועית והסדנאות החינוכיות והרגשיות שמועברות במקום.

 בהמשך התקיימה שיחה מרגשת עם תלמיד שמשולב ביחידה לקידום נוער ועם אמו. בשיחה סיפרו השניים על  הטראומה שעברו בעקבות חדירת מחבלים לביתם, שהקשתה על מציאת מסגרת מתאימה לתלמיד. לאחר שלא הצליחו למצוא לו מסגרת מתאימה, הוא מצא מסגרת חמה, תמיכה בלימודים ואוזן קשבת ביחידה לקידום נוער.

 בהמשך התקיים ביקור בגן הילדים 'יפה נוף' שם הציגו ילדי הגן פעילות מיוחדת של מרכז הטניס בשם 'חינוך בריאות' בשיתוף רכזת הגנים, ליז כהן. המשתתפים המשיכו לבית הספר 'הראל', צפו בתכנית 'קלאסיקיד' שכוללת פעילות עם מוזיקה קלאסית במימון אגף הרווחה החינוכית בראשותה של סגן מנהלת האגף, עדנה אברהמי.


אגף שח"ר

 הסיור כלל גם ביקור במועדונית המשפחתית 'סמדר', שמיועדת לתלמידי כיתות א'-ו'. במהלכו נחשפו המשתתפים לתכניות לקידום ילדי המועדונית של צוות המקום בתחום הלימודי והרגשי בשיתוף הורי התלמידים ובהדרכת משרדי החינוך והרווחה.

 בסופו של יום ארוך וגדוש, הגיעו המשתתפים לבית הספר אמי"ת לארוחת צהריים שהוכנה על ידי תלמידי מגמת טבחות של בית הספר. במקום התפתח דיון על הצורך במעורבות של מינהל החינוך בסוגיות חשובות כמו מניעת נשירה, הכלת תלמידים במקיפים ומציאת פתרונות לנוער בסיכון. הביקור הוגדר כהצלחה ונבנו תשתיות להמשך שיתופי פעולה עם משרד החינוך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה