יומלץ להאריך את שעות הפעילות בחופים ברחבי הארץ עד השעה 19:00



מדובר ביוזמה של ראש העיר שנועדה להפחית את מספר מקרי הטביעה בחופי הים. יו"ר המרכז לשלטון מקומי, חיים ביבס: "אני מודה לך על מכתבך, ומברך אותך על היוזמה. אנו ממליצים בחום על מימוש היוזמה גם ברשויות אחרות ובעיקר משיקולי בריאות הציבור"

 חופשת הקיץ בפתח ואין כמו חוף הים לבילוי אחר הצהריים או מוקדם בבוקר. אך ברשויות רבות בארץ נמצא כי שעות הפעילות בחופים מצומצמות, דבר שמהווה במקרים רבים, סכנת חיים עבור המתרחצים, המעדיפים להגיע בשעות הנוחות, בהן כבר אין מציל בחוף. באשקלון הוחלט להרחיב את שעות הפעילות בחופים בין השעות 7:00 עד 19:00, לעומת מקומות אחרים בהם החופים פועלים עד השעה 17:00.

בעקבות הצלחת היוזמה באשקלון, יזם ראש העיר פנייה ליו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, ובה המליץ ליישם את המהלך גם בערים אחרות בכדי להוריד את מספר מקרי הטביעה בערים נוספות בישראל.

בין היתר, כתב שמעוני במכתבו: "המודעות הגוברת והולכת לסכנה הכרוכה בחשיפה לשמש, מובילה לכך שיותר ויותר מתרחצים בוחרים להימנע מהגעה לחופי הרחצה בשעות השיא, ודוחים את הביקור בחוף לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הצהריים המאוחרות. כתוצאה מכך הם אמנם מוגנים מהשמש, אך נחשפים לסכנת טביעה, עקב היעדר שירותי הצלה בחופים, המסתיימים ברוב הרשויות סמוך לשעה 17:00. אני סבור כי הארכת שעות הפעילות בחופים עשויה לסייע גם לערים אחרות לצמצם משמעותית מקרים של טביעה, וממליץ כי תינתן המלצה לרשויות נוספות המפעילות חופי רחצה ברחבי הארץ, להאריך את שעות פעילות שירותי ההצלה. המהלך אמנם כרוך בהוצאה תקציבית מסוימת, אך מניסיון אני יכול להעיד כי תרומתו של המהלך עולה עשרות מונים על ההשקעה הכרוכה בו".

השבוע התקבלה תשובתו של יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: "אני מודה לך על מכתבך, ומברך אותך על היוזמה. כל רשות מקומית השוכנת לאורך החוף רשאית לקבוע את שעות הרחצה בהתאם לשיקוליה, צרכי תושביה והדאגה לרווחתם ובריאותם. אנו ממליצים בחום על מימוש היוזמה גם ברשויות אחרות ובעיקר משיקולי בריאות הציבור. תוכן מכתבך ותשובתנו יועברו לידיעת ראשי רשויות החוף ולשיקולם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה