שדד עשרות אלפי יורו מזוג תיירים ולמחרת היה באזיקים



ביום שלישי שעבר, בשעות הצהריים הגיעו זוג תיירים בשנות ה-60 לחייהם מצרפת לביקור בישראל. כשהלכו לקבל את חדרם במלון בעיר אשקלון הוא לא היה מוכן. הם הלכו לאכול במסעדת בשרים בעיר. כשסיימו ויצאו מהחנות הלכו לעבר רכבם. אז הגיח לעברם צעיר וחטף לאישה את התיק כשבתוכו עשרות אלפי יורו ופלאפון. כתוצאה מהשוד נחבלה האישה ונפלה על המדרכה בעוד החשוד נמלט רגלית מהמקום עם התיק בידיו

 עד ראייה שהיה במקום האירוע בו נשדדו זוג תיירים מצרפת,  דיווח למוקד 100 של משטרת המחוז הדרומי. ניידות סיור ממשטרת אשקלון של מרחב לכיש הגיעו למקום, ויחד עם בלשים ואנשי מודיעין החלו בתחקור האירוע. השוטרים החלו בביצוע סריקות ובמקביל נעשו פעולות חקירה מהירות. מהר מאוד התחקו במחלק המודיעין של משטרת אשקלון אחר זהות החשוד במעשה השוד. כבר למחרת אותו היום בשעות הבוקר הגיעו בלשי משטרת אשקלון לביתו של החשוד, בן 23 תושב העיר, ועצרו אותו.

החשוד במעשה השוד נלקח לחקירה במחלק התשאול של משטרת אשקלון. בתחילת החקירה הכחיש את המיוחס לו. לאחר שהוטחו בפניו הראיות, ובין היתר צילומו באמצעות מצלמות האבטחה כשהוא נמלט מהזירה, הודה ואף שיחזר את האירוע. במהלך החקירה הבינו החוקרים כי לא במקרה בחר החשוד לשדוד דווקא את זוג התיירים.

יום למחרת מעצרו של החשוד במעשה השוד, חוקרי ובלשי משטרת אשקלון השיבו חלק ניכר מהכסף שנשדד לבני הזוג במשרדו של מפקד משטרת אשקלון. הבעל הודה לשוטרים ואמר: ״תודה רבה. עוד לא ראיתי משטרה כזו״. במקביל מעצרו של החשוד הוארך בבית משפט השלום באשדוד. בהמשך מעצרו הוארך בשנית והוגשה כנגדו הצהרת תובע. מחר צפויה פרקליטות מחוז דרום להגיש כנגדו כתב אישום בבית משפט מחוזי באר שבע בגין שוד. 

מפקד משטרת מרחב לכיש נצ״מ, אלי כזרי, שיבח את שוטרי התחנה על פעילותם המקצועית שהובילה למעצר החשודים ולהשבת הכסף לבעליו. רפ״ק אורן בוכניק, אשר הוביל את החקירה והפעילות ציין: ״מדובר בשוד מתוכנן ומתוזמן של זוג תיירים מבוגרים שהגיעו ארצה למטרות נופש. באמצעות פעילות חקירה מהירה ומאומצת עצרנו את החשוד במעשה השוד והשבנו חלק ניכר מהכסף שנגנב לבני הזוג. אין זו הפעם הראשונה שאנו מפצחים אירועי שוד, אולם במקרה הזה כיוון שמדובר בתיירים מבוגרים ובמיוחד לאור הסכום הגבוה שנשדד, התחושה שלנו הייתה שחייבים לעצור את השודד במהרה ואכן כך היה״. 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה