נשיא הודו בישראל



נשיא הודו, הגיע בפעם הראשונה לישראל ונפגש גם עם נשיאה מדינה, ראש הממשלה וגם עם ריקי שי, מבכירי הקהילה בישראל.

 ביום שלישי הגיע נשיא הודו לביקור בישראל. זאת הפעם הראשונה שאישיות רבת מעלה כמו נשיא מדינה השניה בגודלה בעולם מגיע לביקור בישראל, זה בהמשך ליחסים שהתחילו במגעים לערים תאומות בין אשקלון לברודה ההודית. ד"ר ריקי שי  פעלה רבות לכונן ולפתח את היחסים עם הודו, כאחת מראשי הקהילה ההודית רקמה את רעיון הערים התאומות, זה התחיל בביקור ראש העיר וצוותו באשקלון, אירוח בעיר בחסות ראש העיר, איתמר שמעוני ובביקור גומלין של ד"ר ריקי שי ונציגי המועצה בעיר ברודה בהודו.

כמו כן, נפגש עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו , יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

נשיא הודו אמר עוד כי הזמן הנוכחי הוא זמן מתאים לשלב בין החדשנות והטכנולוגיה הישראלית  עם ההנדסה ההודית. "לשיתוף פעולה כזה יש פוטנציאל ליצירת מקומות עבודה רבים הן בהודו והן בישראל", אמר נשיא הודו. "ממשלת הודו גם מעוניינת לפתח את התעשייה הביטחונית שלה ולהפוך אותה ליותר עצמאית. לתעשייה הביטחונית בישראל יש קשר הדוק עם הודו במשך למעלה משני עשורים, היא מכירה את השוק ההודי ובאופן אידאלי תוכל לתרום רבות לתכניותיה של הודו. אני רואה גם חשיבות בפיתוח הקשרים בין האוניברסיטאות בהודו לבין אוניברסיטאות במדינות אחרות ומשלחת של נציגי האוניברסיטאות הצטרפו אלי לביקור זה ואני בטוח שהם ירחיבו את שיתוף הפעולה במגוון תחומים".

הביקור ננעל באוניברסיטה העברית בירושלים שם קיבל הנשיא האורח תואר ד"ר לשם כבוד, דבר המשקף את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחום האקדמי, יש לציין שישראל מייחסת חשיבות רבה ביותר ליחסים המתפתחים עם הודו ומקבלת בברכה את ביקורו הראשון אי פעם של נשיא הודו בישראל.

בין שאר הפגישות נפגש הנשיא עם הקהילה ההודית בישראל בתוכנית אומנותית שהתקיימה במלון המלך דוד ובו בירך וחיזק את הקהילה והעומדים בראשה, את אשקלון ייצגה ד"ר ריקי שי חברת המועצה ומבכירי הקהילה בארץ. ד"ר ריקי שי : פעלתי ואפעל לחיזוק הקשרים עם הודו ותושביה בכל התחומים למען חיזוק היחסים בין ישראל והודו , אני שמחה שהעיר הראשונה אשקלון לקחה את היוזמה לרקום את היחסים לערים תאומות ומשם זה מתפתח לביקורים רבי מעלה וקשרים רבים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה