תושב אשקלון שניסה לעקוץ נחטף



משטרת ישראל מנעה פגיעה באדם שנחטף ככל הנראה בעקבות תרגיל עוקץ שכשל, בו היה מעורב, לאחר שהחשודים הבינו כי מדובר בצמד אחים ערמומי. דיווח על חטיפתו שהתקבל במוקד 100 של המשטרה, הקפיץ לאזור כוחות רבים שהחלו בפעולות מידיות לאיתורו. הוא אותר בסמוך למרכז הקניות באשדוד והחשודים במעשה נעצרו בסמוך ומעצרם הוארך בבית המשפט. כעת, בתום חקירתם במשטרה, יוגש כנגדם כבר בימים הקרובים כתב אישום בבית המשפט

 לפני מספר ימים התקבל דיווח במוקד 100 של המחוז הדרומי במשטרה על חטיפת אדם. בעקבות הדיווח הוקפצו לאזור כוחות רבים של משטרת ישראל והחלה במקביל פעילות מודיעינית על מנת להתחקות אחר המעורבים במעשה. זמן קצר לאחר מכן אותר הרכב על ידי בלשי מרחב לכיש ובו שני  החשודים במעשה, תושבי רמת גן בני 23 ו-27, ותחקורם הביא לאיתורו של ה"נחטף" בסמוך למקום. בעקבות האירוע נפתחה חקירה במשטרה שהעלתה כי העילה למעשה הוא תרגיל עוקץ בו היו מעורבים הנחטף ,40 תושב אשקלון, ואחיו, 42 תושב אזור, עוקץ שהכניס לכיסם עשרות אלפי שקלים.

בחקירתם במחלק התשאול שבמשטרת אשדוד עולה כי ימים ספורים לפני כן פגש אחד האחים את שני החשודים ורקמו עסקה בה ישלמו סכום של עשרות אלפי שקלים וזאת בעבור עשרות פלאפונים שימסרו להם בתמורה. בסמוך לגיבוש "התוכנית העסקית" יצר האח קשר עם אחיו ועדכן אותו בפרטי התוכנית וכיצד לפעול ולהימנע מחשיפת העובדה כי הם אחים.

לאחר מכן מקבל אחד האחים את הכסף והעסקה מתחילה לצאת לפועל, אך בדרכם של הרוכשים אל מקום מסירת הפלאפונים, כביכול, נעצר הרכב ויושביו על ידי ניידת משטרה במהלך ביקורת שגרתית. בדיקת הנוסעים מעלה כי האח דרוש לחקירה קצרה במשטרה ועל כן נלקח מהמקום על ידי השוטרים. הלקוחות שנותרו במקום ניסו להשיגו טלפונית לאחר מכן ללא הצלחה כלל. בדיקה שערכו ברשתות החברתיות גילתה כי מדובר בשני אחים וכבר בכך התעורר חשדם כי מדובר בתרמית שעלתה להם ביוקר. החשודים לא נותרו חייבים, יומיים לאחר מכן כאשר אלו יודעים כי אחד האחים עוסק בשיפוצים, הזמינו את זה באמתלה לשיפוץ באחד מרחובות העיר אשדוד. בהגיעו למקום, זה הובל למקום אחר ושם הוכנס לרכב של החשודים.

לאחר מכן התקשר החטוף לאחיו ומיד בתחילת השיחה נטל אחד החשודים את המכשיר הסלולארי ודרש מאחיו של הנחטף להגיע לאשדוד ולהשיב לו את הכסף, ובמידה ולא יפגעו באחיו. בשלב זה נכנסה משטרת ישראל לתמונה לאור דיווח על המקרה שהתקבל במוקד המשטרה. כוחות רבים של משטרת אשדוד החלו בסריקות אחר החשודים ורכבם ותוך זמן קצר אלה אותרו על ידי הבלשים בצומת "עד הלום" ואילו החטוף אותר בסמוך לשם. כלל המעורבים הועברו כאמור לחקירה במשטרה, חקירה בה נאספו עדויות וראיות לכדי כתב אישום שיוגש בימים הקרובים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה