פרלמנט הילדים מציג: אמנה לקידום יוזמות חברתיות וקהילתיות



האמנה חוברה על ידי התלמידים המשתתפים בפרוייקט המנהיגות הצעירה 'זכותי להוביל'

בשבוע שעבר התקיים מפגש מסכם ראשון של פרלמנט הילדים המשתתפים בפרוייקט המנהיגות הצעירה 'זכותי להוביל', הפועל בבתי הספר היסודיים בעיר.

במפגש נכחו ראש העיר, איתמר שמעוני, חבר המועצה הממונה על החינוך, הרב יעקב אביטן, חברת המועצה הממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט, ראש מינהל חינוך ותנו"ס, אבי קמינסקי, מנהל אגף חינוך, יצחק בריגה, מנהלת מחלקת חינוך יסודי, דניאלה כהן ויו"ר פורום ההורים העירוני, סופי חוטובלי.

במהלך המפגש סיכמו נציגי הילדים את חוויותיהם מהשנה החולפת וחתמו על אמנה לפיה, הם מבקשים להטיב את איכות חיי הילדים בעיר בעזרת ההורים, המחנכים והרשות המקומית, וכי הם מתחייבים לפעול למניעת אלימות ולאחווה חברתית, לשמירה על ניקיון הסביבה, למנוע אפליה ודעות קדומות, לפעול למען ייצוג ראוי ונכון ולמען שיפור חוויית הלמידה.

על האמנה חתומים גם ראש העיר, ראשי מינהל החינוך, נציג מנהלי בתי הספר ונציג ההורים.

ראש העיר, איתמר שמעוני: "אני רואה את הילדים שמשתתפים בתוכנית ונמלא גאווה שאלו הם ילדינו. קידום היזמות והמנהיגות הצעירה כבר בגילכם הוא המפתח להתפתחות דור עתיד איכותי ופורץ דרך. אני רוצה לברך את כל העוסקים במלאכה ולאחל לתלמידים המון בהצלחה. אני אוהב אתכם".

חבר המועצה הממונה על החינוך, הרב יעקב אביטן: "בילדים האלו יש בינה יתרה. אתם, הצעירים, יכולים להוביל את העיר קדימה. יש לנו הרבה במה להתגאות, בחזון וביצירתיות שלכם".

חברת המועצה הממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט: "'זכותי להוביל' היא חלק מתוכנית ארצית שבה אשקלון נוטלת חלק מכובד. במסגרתה החלו בפיתוח מנהיגות צעירה בבתי הספר היסודיים. כסוכני שינוי יהפכו הילדים למשפיעים על משפחתם, חבריהם וקהילתם. פרלמנט הילדים יקיים שיתוף פעולה הדוק עם הרשות המקומית ומערכת החינוך, בתקווה שיהוו ראש חץ לפעילות חברתית-קהילתית-חינוכית וליוזמות ייחודיות".

ראש מינהל חינוך ותנו"ס, אבי קמינסקי: "המפגשים האלו במסגרת הפרוייקט החשוב הזה הובילו את הילדים למנהיגות על פי החזון שלהם והדברים שהם מאמינים בהם. נמשיך ונעשה הכל עבור התלמידים, אנחנו פה בשבילכם ונוביל יחד איתכם את היוזמות שלכם".

יו"ר פורום ההורים העירוני, סופי חוטובלי: "יש כאן ניצנים של המנהיגים של המחר. מדובר ביוזמה מבורכת של מינהל החינוך לטובת הקהילה הבית סיפרית. כל הכבוד לתלמידים, זה לא מובן מאליו מה שאתם תורמים לחברה ולקהילה, ונשמח לראות אתכם תורמים בעתיד".

תוכנית 'זכותי להוביל' יצאה לדרך באשקלון לפני שנה והיא עוסקת בהעצמת הילדים והקהילה, במתן כלי יזמות ותכנון תוכניות פעולה, בהבניית זכויות וחובות הילד, בכלי חקר אשר יסייעו באיתור צרכים, קריאה נכונה של מפת מציאות ובניית מיזמים משפרי איכות חיים לילדים. במקביל, תתרום התוכנית לאקלים חברתי ותומך למידה".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה