סאפ- חמש סיבות ל- למה כל אשה חייבת את זה לעצמה



סאפ - Stand Up Paddle הוא הדרך החדשה (יחסית) והאטרקטיבית לכל מי שאי פעם חלמה על גלישת גלים או ספורט ימי בטוח, מהנה ומחטב. העלויות בהתאם להנאה, יחסית גבוהות, אבל כל אחת יכולה לעמוד בשיעור ניסיון, או שלא, תלוי ביציבה שלכן.

חליפת גלישה זה כמו טייץ לכל הגוף- הרי כולנו מכירות את הטריק הישן והטוב של ללבוש טייץ שחור מחטב ואיכותי שיגרום לכולם לבהות לנו בטוסיק, נכון? תחשבו רגע איך תיראו בתוך חליפת גלישה צמודה, איכותית ורטובה. סקסיות זה שם המשחק. 

כל אחת יכולה- להבדיל מגלישת גלים שמצריכה מיומנות ותעוזה, יחד עם גלים בגובה מסוים, על הסאפ אפשר לחתור ולגלוש גם בים שטוח. תמיד יש לך את ההזדמנות לעשות סאפ וכושר בעצם, החל מים "פלטה" בו ניתן  לחתור בהנאה ולשנות כיוונים ככל העולה על רוחך וכלה בים מלא בזרמים ואפילו גלים קטנים שמאתגרים את שרירי היציבה ומשדרגים את החתירה על הסאפ לאימון קשה יותר. למרבה הפלא, או שלא, האזור של האגן ושרירי היציבה הרבה יותר מפותח בקרב נשים ולכן הן מצליחות לרוב, להתמודד עם סוג הספורט הזה יותר מגברים.



אף אימון לא זהה לקודמו- ברמת העיקרון אפשר ללמוד גלישת סאפ בבריכה אבל הלמידה לא מועילה להתמודדות עם הים ובאימון בים לעולם לא יהיה גל זהה לקודמו, התנודות של הים, הגלים הקטנים והזרמים גורמים לגולשי הסאפ, גם בים שטוח להתמודד ראשית עם עמידה יציבה שמחזקת את כל השרירים בגוף ושמה דגש בעיקר על שרירי היציבה (בטן וגב, שיריר ה"ליבה"), כך שמעבר לפעולת החתירה שמחזקת את פלג הגוף העליון והידיים, כמעט כל הגוף עובד גם בעמידה על הגלשן ללא ביצוע של חתירה. בשלבים המתקדמים יותר, אחרי שרוכשים מיומנות ויציבה איתנה אל מול הים, אפשר להתחיל לגלוש ממש על הסאפ ("לתפוס גלים") ולעשות סיבובים עם רדיוס גדול או קטן ועם רגל ציר, לחתור עם הגל או כנגד הגל כמו גלישת גלים נטו, רק עם הסאפ ומשוט.



לא תאמיני כמה תהיי גאה בעצמך- אין רגע מרגש מזה שאת מצליחה לעמוד לראשונה על הסאפ, באמצע הים (משכיבה- לישיבה- לעמידה) ו- הופ! ליפול הצידה. הכי חשוב לא לוותר ולעלות שוב, לחזור על כל השלבים וההוראות. לחתור ולנעוץ את המשוט בזרמים הקטנים של הים השטוח, לשרוד זמן ארוך יחסית בחתירה, להחליף ידיים ולשעוט אל עבר קו האופק. 

להתנתק ולהתחבר למשהו אחר- נכון, אנחנו רגילות לרבוץ על חוף הים ולטפח שיזוף מושלם אבל אם את משתזפת מקצועית- את כבר יודעת שהשיזוף הכי טוב מתרחש בתוך המים. מעבר לזה, ניתן ליהנות משקט מופלא, להריח את המלח באוויר ולהתרגש מהחוויה. קצת קשה לתאר במילים את ההרגשה, אפילו שלא מיד תהפכי לגולשת מקצועית. החוויה שונה מכל פעם שתלכו לים להשתזף או לשחק מטקות. מחכה ליום שבו אוכל לומר את המשפט: ONLY ASURFER KNOWS THE FEELING
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה