צעירים ומובילים ברונסון



מספר מדריכי השל"ח הצעירים הגבוה ביותר בכל מחוז הדרום, שייך לבית הספר "אורט הנרי רונסון" באשקלון

 צעירים אלו מנהיגי השל"ח (שדה, לאום, חברה) או בקיצור המש"צים. תלמידי כיתות י'-יא' שסיימו קורס הדרכה בסיסי (קורס מש"צים), מדריכים את תלמידי כיתות ז'-ט' בגיבוש ובמסע השנתי, ובכל הקשור למחנאות ולידיעת הארץ ומקיימים תנועת נוער בבה"ס במפגש בכל שבוע.

בבה"ס קיימת תכנית רחבה לפיתוח מנהיגות צעירה. ראשיתה בקבוצת מנהיגות ומצוינות בשכבה ז' ושיאה בגיוס 100% התלמידים ואחוזי קצונה נרחבים. ביה"ס רואה במש"צים שיא פיתוח מנהיגות צעירה שמחוברת לארץ ועושה למען המדינה. המש"צים מובילים את הכשרת הצעירים לאורך כל השנה מכיתה ז' ועד לקורס ההכשרה בקיץ שבין כיתה ט' ל- י'. המש"צים כותבים את תכנית הפעילות וגם מוציאים אותה לפועל, הכל בפיקוח רכז השל"ח בביה"ס.

 המשצ"ים מדריכים את הטיולים השנתיים ומובילים את הפעילות החינוכית בביה"ס. הם מהווים מקור לחיקוי עבור הצעירים. לא פלא שבכל שנה מס' היוצאים לקורס מביה"ס גדל.

 קורס מש"צים ("מנהיגי של"ח צעירים") הינו קורס שקיים כבר כ-30 שנה במערכת החינוך בישראל, ובית הספר חרט על דגלו את איתור ופיתוח כישורי המנהיגות של תלמידי כיתות ט, הרוצים והמתאימים לצאת לקורס. על פי רוב תלמידי כיתות ט' עוברים קורס הכשרה על ידי מדריכים בוגרים יותר. במסגרת הקורס הם לומדים את רזי העמידה מול קהל , את יסודות ההדרכה הנכונה, כמו גם בניית אוהלים, ומתקנים מחנאים בעזרת סנדות וחבלים . הקורס בן 9 ימים בתנאי שדה מלאים בשטח, מי שמסיים אותו מקבל את תעודת המש"צ. למעשה התעודה מקנה את האפשרות להדריך מסעות, בבית הספר, ובחופש הגדול אפשרות לשמש מדריכים בקייטנות. כאמור מספר התלמידים הרב ביותר במחוז הדרום המסיימים את הקורס שייך לבית הספר"אורט הנרי רונסון".

"מדובר בעניין ערכי ובהעצמה אישית. הם מבינים שאם הם רוצים ומשקיעים בקורס, הם משפיעים ומשנים", מספר אחראי של"ח בבית הספר סמי ממן ."הם מעבירים הדרכות בצורות דינאמיות ומרתקות, לעיתים לא פחות טוב ממדריכים מקצועיים. אני מאוד גאה במש"צים הם בד"כ מתנדבים במסגרות אחרות ומבינים את ערך הנתינה. כמו גם בנתונים ,בעיקר בשל העובדה שתמיד המשצ"ים שלנו בכל קורס מסיימים כמצטיינים".

גם מנהלת בית הסםר טליה ברקוביץ' מברכת על התכנית, "המיוחד בתכנית שהיא חובקת את התחום החברה, הכרת הארץ, גיבוש חברתי ובנוסף עשיה למען חברה טובה יותר", אומרת

ברקוביץ'. "התכנית פתוחה לכל תלמיד ללא קשר להישגיו. הטובים ביותר מגיעים לשיאים גם בתחום השל"ח, כמו להדריך בקורסי ההכשרה השונים: מש"צים, מש"בים, סיור וניווט והישרדות".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה