קצבת הביטוח הלאומי המקבלת לא יקוזזו מהכספים שחייב לה בעלה לשעבר



בני זוג שהיו נשואים כמה עשרות שנים, החליטו לפני מספר שנים להיפרד וללכת איש איש לדרכו, השניים התגרשו כדת ודין . האישה שסובלת מנכות בעקבות תאונת דרכים שעברה ומקבלת קצבה מהביטוח הלאומי, הגישה תביעות רכושיות שונות. במסגרת פסק הדין אשר ניתן בביהמ"ש לענייני משפחה נקבע כי מעבר לחלוקת הרכוש- כספי הפנסיה של הבעל שמחצית מהם מגיעים לאישה, יקוזזו עם הקצבה אותה היא מקבלת מהמוסד לביטוח לאומי

לאחר מתן פסק הדין פנתה האם לעורך הדין נתנאל מויאל מאשקלון - מומחה לדיני משפחה- בבקשה כי ידאג לה לקבלת קצבה גבוהה יותר וזאת באמצעות חלוקת כספי הפנסיה שווה בשווה. יצוין כי החוק קובע כי במקרים מעין אלו, הכסף המגיע לאישה מבעלה לשעבר ,לא יקוזז עם קבלת קצבה כלשהיא, כלומר במידה והאישה מקבלת סכום כקצבה אותו הסכום לא יקוזז מהחלק המגיע לה בכספי הפנסיה של בן הזוג למעט מקרים חריגים. ביהמ"ש לענייני משפחה קבע במסגרת פסק הדין להחריג את המקרה והורה על הקיזוז.

לאחר עיון בפסק הדין בו נקבע , "בית המשפט סבר כי בשים לב לעובד הכי במלך החיים המשותפים ..הופקדה הגמלה בחשבון המשותף של בני הזוג והיוותה חלק מהכנסות בני הזוג , נכון להביאה בחשבון ולערוך את האיזון ביחס לזכויות הפנסיה של המשיב (הן הזוג) ביחס להפרש שבים גמלת הפנסיה של המשיב וגמלת הנכות של המערערת", נטען בפסק הדין לענייני משפחה.
החליטו עו"ד מויאל ועו"ד זמברג להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע

השופטת שרה דוברת המשמשת כאב בית הדין קבעה כי ישנו מקום לקבל את הערעור של עורכ הדין מויאל וזמברג, בפסק הדין היא קבעה כי כספי הפנסיה של האב יחולקו בינו ובין האם. "נקבל את הערעור בנקודה זו ונורה כי קצבת הפנסיה של המשיב והזכויות שצבר ממועד נישואי המערערת והמשיב ועד למועד הקובע יאוזנו בין הצדדים...מבלי להביא בחשבון את גמלת הנכות המשולמת למערערת".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה