תושבי הדרום בסדנת צילום עגורים בזריחה



בליל חמישי יצאו קבוצת צלמים תושבי הדרום, לסדנת צילום עגורים בזריחה, בחסות בית ספר לצילום חשיפה באשקלון. המיקום אגמון החולה,מדובר בסיור ייחודי המאפשר הצצה קרובה ללהקות הציפורים וצילומן, עצירה ב"חלונות" שונים,ולמידה של זוויות צילום.

בעידן שבו כולם מצלמים  בסמארטפונים ומצלמות דיגיטליות  רוצים לנצור את הרגע , לשמור את זיכרון  כולם הפכו לחובבי צילום, אבל יש כאלה שלוקחים את זה עוד צעד קדימה ומחליטים לצאת בשעות לא שיגרתיות  לנצל את הזמן והמקום הייחודי ופשוט ליהנות ממנו.מי שמכיר את דרמה מדהימה של נשיונל ג'יאוגרפיק יבין שאפשר לראות אותו ממש במרחק נגיעה.

יצאתי  לבדוק אייך אפשר להפוך את חווית הצילום לדרך חדשה לגמרי ולחוות אותה באטרקציה וטיול.

 

חמש לפנות בוקר עוד לא בקע אור ראשון 30 צלמים מתכנסים ב"עגלת מסתור"  יוצאים אל היעד, צילום להקות עגורים, העגלה עוצרת מול האגם כולם מכוונים מצלמות ושום דבר לא נראה באופק, המדרי אליאל  מסביר נספרו אתמול כ40,000 עגורים , מוסיף ואומר העגור הוא סמל האושר, התקווה, השלום והאהבה.  

 

בעודנו נמצאים ב"עגלת המסתור" וקור  חודר לעצמותינו שעת הדמדומים צופים על אגם מעלה אדים עם לחות גבוהה הערפל מתפזר לו אט אט, כולנו אוחזים במצלמות ומחכים לעגור שיעבור , לפתע נשמעים קולות לא ברורים כמו מאין צווחות הקול מתחיל להתחזק ומרגיש שהם ממש קרובים ממש כמו קונצרט צלילים שנשמע כל פעם מכיוון אחר. אווירה  מסתורית וקסומה מתגלה והנה הם מתחילים להופיע תחילה בקבוצות קטנות ואז הם ממראים בשמי השמיים כמו מתוך הסדרה מרחפים מעלינו מדגמנים לכבודינו.

 

המדריך מסביר העגורים לא אוהבים  את קרבתנו, וגם נבהלם מתאורת הפלאש לכל ציפור יש מעגל גבול דמיוני בלתי עביר שאם נחצה אותו היא תמריא ותברח. בכל חלון וזווית צילום אדי ישראל מדריך מטעם בית ספר חשיפה, מסביר  איך לקבוע  את ערך הצמצם ומקפיד על מהירות התריס, מסמן מאיזה זווית לצלם ומדגיש תחושו את הרגע עצרו נשימה תמסגרו את התמונה ותנעלו על הפריים.

משנים זוית צילום  ועוברים אל שטחי האכלה כשעגלת המסתור ממשיכה למצוא את דרכה ולאפשר לנו זוית צילום נוספת מתחילה השמש לבצבץ ומופיע קרן אור לפתע נגלה מראה מרהיב ביופיו , מרבדים אפורים של עגורים רוקדים במחול חיזור ומסמלים בדרכם את סמל האהבה. אווירה מסתורין, קסם הטבע וקסם הצילום .

                                                                                                   

שיא הנדידה של העגורים הם בתקופה שלקראת סוף החורף

הם  יוצאים  מביתם שבצפון מערב רוסיה, על גבול פינלנד, למסע ארוך וקשה בדרך לאפריקה החמה. מדי יום הם עפים כ-700 ק"מ, ואת הים השחור, מרחק של למעלה מ-800 ק"מ, הם חוצים במעוף אחד ללא חניות בניים מדי שנה מגיעים לישראל כ50 אלף עגורים שוהים בעמק החולה. הם מבלים את יומם בשדות חקלאיות ושטחי מאכל  הם משמעים קול שנשמע כמו שירה מתקשרים בחיזור והליכה של חיילים  ויוצאים בצעדי ריקוד מרהיבים במיוחד.

 

אפשר לסכם את הסיור כחוויה עוצמתית במיוחד, כולם יוצאים הביתה עם תמונות שלא נשכח לעולם ומעבר לתמונות חוזרים עם חוויה של ריח צלילים ותחושה שתשאר לעוד הרבה זמן בזכרון וכבר מתכננים את האתגר הבא

אז בין אם  אתם מצלמים בסמארטפון או במצלמה מקצועית, לטיולי צילום יש ערך עוצמתי יותר  מהמזכרת  החומרית היא נשארת בפנים והופכת לבלתי נשכחת

לסיורים נוספים אפשר לעקוב בדף הפייסבוק של בית ספר חשיפה

 

                                                                                                                                           

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה