מי זכאי לקבל החזר מס על תקופת אבטלה

$(function(){setImageBanner('111b8e19-a848-4d60-8f5e-5d67494352dd','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

הייתה לכם תקופת אבטלה, או סיבה אחרת, שבגללה לא עבדתם כל השנה באופן סדיר? חשוב שתדעו, כי ייתכן שאתם זכאים לקבל החזר מס על תקופת אבטלה. ישנם אנשים רבים בישראל, משלמים מס הכנסה, למרות שהם בתקופת אבטלה. הסיבה נעוצה, בצורת החישוב של תשלום המס בארץ, שמחושבת לפי ההכנסה החודשית, הצפויה להכנס בשנת המס, אך לא יכולה לקחת בחשבון מראש, מה יקרה אם תהיה ירידה בתפוקה, או אף אבטלה חלילה.

קרדיט תמונה FREEPIK

 

בואו נבדוק יחד האם אתם זכאים לקבל החזר מס על התקופה הזו.

 

למה קורה שזכאים לקבל החזר מס על תקופת אבטלה?

מס הכנסה מצפה, מסתבר שגם אתם, שההכנסה שלכם תהיה אחידה, לאורך כל חודשי השנה. לדוגמא, אם אתם מכניסים 10,000 שקלים בחודש, אתם מצפים ורוצים שזו תהיה המשכורת החודשית, אם לא יותר מכך.

 

לכן, מס הכנסה מחשב באופן שנתי, את המס בו אתם חייבים, ואז מחלק ל- 12 תשלומים. זהו הסכום שתשלמו בכל חודש, גם אם יהיו שינויים במהלך השנה במשכורת שלכם.

 

לכן, במקרה שהפסקתם לעבוד ולקחתם חל"ת, או חתמתם אבטלה מסיבה כלשהי, ככל הנראה המשכתם לשלם את מס הכנסה לפי החישוב השנתי (כלומר, 12*המשכורת החודשית הצפויה, לחלק ל12), כך שאולי ירדתם למדרגת מס נמוכה יותר, בממוצע השנתי בגלל ההכנסה החסרה, או שאפילו זכיתם בפטור מלא ממיסים, אך המשכתם למעשה לשלם את המס המלא.

 

לכן, תהיו בטוחים, שאתם זכאים לקבל החזר מס על תקופת אבטלה . בקשה תצטרכו להגיש, אצל פקיד השומה הקרוב למקום מגוריכם.

 

סוגי הפסקת עבודה ואבטלה שבהם תקבלו החזר מס הכנסה

ישנם כמה סוגים של הפסקת עבודה, להלן הנפוצים והמוכרים שבהם:

  • פיטורים: אם פוטרתם במהלך שנת המס ממקום העבודה שלכם, וגם אם התפטרתם. אם שילמתם מס מלא על החודשים שבהם עבדתם, אתם זכאים להחזר מס. גם אם קיבלתם דמי אבטלה, תהיו זכאים לקבלת החזר מס על תקופת אבטלה, מאחר ודמי האבטלה לא מגיעים למשכורת מלאה.
  • חל"ת: חופשה ללא תשלום, היא כאשר עובד לוקח על חשבונו חל"ת (ישנם מקרים בהם המעסיק מוציא את העובד לחל"ת, במקרים כאלו הוא יכול לחתום אבטלה, מה שזהה לסעיף הראשון), כמו למשל- הארכת חופשת לידה ללא תשלום.
  • מחלה: במקרה שהייתם חלילה, במצב בריאותי שלא איפשר לכם לעבוד, וניצלתם את כל ימי המחלה שלכם, לא קיבלתם שכר על שאר הימים בהם לא עבדתם, מה שהקטין את המשכורת, ויצר לכם זכאות לקבלת החזר מס על אותה תקופה.
  • שנת שבתון: אם אתם עובדי הוראה, אתם זכאים לצאת לשנת שבתון. דמי השבתון נחשבים מענק ולא משכורת, ומכיוון שכך, אם יצאתם לשבתון, אתם זכאים להחזרי מס משמעותיים על החודשים בהם עבדתם כרגיל.

 

אינדיגו פיננסים - מחזירה את המיסים המיותרים לכיס שלכם

אם קרה ששילמתם עודפי מס, חשוב שתגישו בקשה להחזר מס. תוכלו לקבל גם החזר מס על הפסדים בבורסה , על מכירת דירה ותשלום מס שבח ששילמתם, על לידת ילד שלא עדכנתם בזמן, סיום לימודי תואר, סיום שירות לאומי או צבאי, ועוד.

 

נשמח לעזור גם לכם בהגשת תביעה להחזרי מס, כולל בדיקה של כל סעיפי הזכאות האפשריים, כך שתהיו בטוחים שמה שמגיע לכם, יגיע.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה