קמרי ושות' עו"ד לענייני ירושה מורכבים : ייצוג משפטי מקצועי

$(function(){setImageBanner('5deabaf9-6906-4723-8209-5650aa5f6d2a','/dyncontent/2024/10/15/7d06b997-ade5-40fb-97ac-f9800ddf7031.jpg',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

תחום הירושה הינו תחום מורכב הן מהבחינה המשפטית והן מהבחינה המשפחתית ועלול לגרום לקרעים בתוך המשפחה. עורך דין גיא קמרי ממשרד קמרי ושות' מסביר כיצד ניתן למנוע מחלוקות בתוך המשפחה סביב הירושה, ומה לעשות כאשר אין פתרון מוסכם.

קרדיט תמונה יח"צ

קמרי ושות' הינו משרד עורכי דין העוסק התחום הצוואות ודיני הירושה, המשרד הוקם ע"י עו"ד גיא קמרי בעל ניסיון רב בתיקים הנוגעים לסכסוכי צוואות וירושות, עריכת צוואה והתנגדות לצוואה, פירוק שיתוף בנכסי הירושה בין היורשים ועריכת הסכמים לחלוקת העיזבון.

מהם סכסוכי הירושה הנפוצים המתגלעים בין בני משפחה ?

המחלוקות המרכזיות הנוגעות לירושה מתעוררות במרבית המקרים כאשר ההורים ערכו צוואה, בה ביצעו חלוקה לא שוויונית בין ילדיהם. הדבר מציף רגשות מעורבים וגורם ליורשים אשר לא זכו לחלק נכבד בירושה להתנגד לצוואה ולערער על רצון המצווה, שכן היורש שקיבל חלק מועט סבור כי לא הייתה סיבה של ממש למצווה להדיר אותו מהירושה או לחלופין להעניק לו חלק קטן יותר משאר אחיו.

מחלוקות נפוצות נוספות קשורות בהליכים של פירוק שיתוף בנכסי הירושה, כך למשל כאשר הירושה כוללת דירת מגורים והיורשים נאבקים ביניהם על שוויה של הדירה, האם למכור אותה לצד ג' במחיר השוק או להעביר אותה לאחד היורשים במחיר מופחת.

סוג נוסף של מחלוקות קיים בין יורשים של אדם שנישא בשנית. ישנה תחרות לעיתים בין ילדיו מהאישה השנייה לבין ילדיו מנישואים קודמים או בין ילדיו לאישה השנייה. כך למשל ישנם מקרים בהם אדם נישא בשנית וערך עם אשתו השנייה צוואה הדדית לפיה רכושו יועבר אליה כאשר ילדיו מהנישואים הקודמים סבורים כי זו השפיעה עליו לרעה וגרמה לו לערוך צוואה לטובתה.

כיצד ניתן למנוע מסכסוכי ירושה להגיע להכרעת בית המשפט ?

"כאשר אדם מבקש לערוך צוואה מומלץ כי יודיע על כך ליורשיו" אומר עו"ד גיא קמרי, כאשר היורשים יודעים עוד בחיים על עריכת הצוואה ותוכנה, כך לא יהיו הפתעות לאחר המוות, ותהיות של מי מהיורשים באשר לרצון המצווה ולחלקם בירושה. למרות שאין כל חובה על המצווה לפעול כאמור, הרי שידיעה מראש יכולה להפחית התנגדויות של היורשים ולהשלים עם רצון המצווה.

כאשר הסכסוך בין היורשים נוגע לאופן חלוקת העיזבון ביניהם, מחלוקות אלה ניתן לפתור באמצעות ישיבת גישור אשר יכולה להוביל את היורשים לעריכת הסכם לחלוקת העיזבון בהסכמה. לעריכת הסכם שכזה יש יתרונות לא רק לשם פתירת הסכסוכים, אלה, אף לחסוך ליורשים תשלומי מס שעלולים לשלם במידה ולא יגיעו ביניהם להסכמות. ניתן להתייעץ עם עו"ד ירושות אשר יכול לקיים פגישה עם כלל היורשים, להבין את נקודות המחלוקת ולהביא את היורשים לחתום על הסכם בין יורשים. כדי לפשט את המחלוקת, ניתן לקבל חוות דעת שמאי לגבי שווי הנכס, ולנהל מו"מ בהתאם לחלקו של כל יורש בצוואה.

תביעה בין יורשים לגבי צוואה או חלוקת ירושה

כאשר מתברר שהמחלוקות לא יפתרו ואין מנוס מפניה לבית המשפט, מומלץ לפתוח את ההליכים המשפטיים ללא דיחוי. לעיתוי בהגשת התביעה לעיתים יש משמעות מרחיקת לכת אשר יכולה להקשות או להקל על ההליך המשפטי. כך למשל, כאשר יורש אינו משלים עם צוואה, עליו להגיש התנגדות לצוואה תוך 14 יום ממועד פרסום הבקשה לצו קיום צוואה. במידה וההתנגדות לא תוגש במועד, עלול הדבר להביא למתן צו קיום על ידי רשם הירושה, ולאחר מכן לא ניתן להגיש התנגדות, אלא יש להגיש תחילה בקשה לביטול צו קיום צוואה ולהסביר את האיחור לבית המשפט.

כאשר מדובר בתביעה לפירוק שיתוף בנכסי ירושה, יש להגיש תביעה ולכלול בה את כל היורשים או הזוכים על פי הצוואה. הצורך בהגשת תביעה ללא דיחוי מתגברת כאשר הנכס המדובר הוא דירת מגורים, כאשר אחד היורשים עושה בה שימוש בלעדי ולא משלם דמי שימוש ראויים לשאר היורשים. הנצחת המצב הקיים עלולה להקים ליורש כל מיני טענות משפטיות שעלולות לעכב את פירוק השיתוף.

לסיכום:

כאשר מתעוררות מחלוקות בענייני ירושה, מומלץ לנסות ולפתור את הסכסוך בהסכמה בין בני המשפחה ככל שניתן. כאשר מתברר כי המשא ומן לפשרה מנוצל על ידי היורשים כדי למשוך זמן או כדי ליצור יתרון בהליך המשפטי, עדיף לפנות לעורך דין העוסק בתחום דיני הירושה ולפעול בהליכים משפטיים והגשת תביעה מתאימה לבית המשפט לענייני משפחה.

* אין באמור לעיל להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי המשתנה ממקרה למקרה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה